Miért edzel? Tudod egyáltalán?

Miért edzel? Tudod egyáltalán?

Olvasd el Ács Ferenc, a Beast Company funkcionális edzőterem hálózat vezetőjének tanácsait!

Mint edzőteremlánc-vezető, elméletileg ugye az lenne a célom, hogy mindenkit nyakra-főre biztassak edzésre! „Mindegy mit csinálsz, legalább mozogsz!” Ja, ha a lépcsőn legurulsz az is jó, legalább mozogsz. Mellékesen jegyzem meg, hogy eme gondolat folytatása mindjárt a „mozgok én eleget a munkámban, minek járjak edzeni.” Általában ha megkeresnek, akkor az első kérdésem, hogy: „Köszönöm a megkeresést, na de mégis, miért szeretne edzeni? Mi a célja vele?" Zavart hallgatás következik, feszült pillanatok, vajon hallom-e még lágy bülbül szavát a kliensnek… Majd általában a „fogyni szeretnék”, esetleg az „erősödni” indokok buggyannak át fogai kerítésén. És ezek tök jó célok, mert legalább vannak. Rosszabb esetben az „ajándékba kaptam”, „leküldött Mucus, mert szerinte dagadt vagyok” vagy a „nem tudom” a válasz. Ne essék félreértés, nem kifigurázni akarok senkit, ám sem nem vagyok jós, sem nem akarnám saját céljaimat ráerőltetni másra, így az első lépésünk a Beast Companynál a célok felmérése. 
 
Fontos a célok szem előtt tartása!!!
 
 
Térjünk vissza az első példára: „Erősödni szeretnék”, – mondja ezt egy hölgy. Miért? Mégis mi szükségünk van az erőre? Kinyitni a befőttes üveget? Felvinni az emeletre a teszkós szatyrokat? Koponyaalapi traumát okozni a hajnali negyed 3-kor szegélylécet felfúró szomszédnak… (Ja, az én lennék, de az istenért sem akart odatapadni a falhoz az utolsó szegélyléc a lakásban.) Teljes már a képzavar? Mert általában az szokott lenni. „Hát most kérem, én szeretnék edzésre jönni, és most engem itt lebeszélnek róla?” Nem, nem, szó sincs róla, kérem jöjjön ön is, testvére, nagyanyja, alsó-felső szomszéd és a postás lányának az unokatestvére is. Csupán arra szerettem volna kitérni, hogy konkrét célokkal kell elkezdeni edzeni, mert akkor mérhető a fejlődés.
 
Probléma: „Fáj a hátam, mert egész nap ülőmunkát végzek!” Megoldás: gerinctámasztó izomzat megerősítése, lehetőleg lumbális/derék/alsó háti szakaszon. Komolyabb probléma esetén rehabilitációs szakemberünk segítségül hívása (pl. Balázsik Anikó rekreációs mozgásprogram-vezető, orvosi masszőr, sportedző). Eszköz: elemelés, antirotációs feladatok, mint török felállás,illetve hátsó mozgáslánc megerősítése. Probléma: „Fogyni szeretnék. Jön a strandszezon, esküvő, Anna-bál, nem férek az űrruhába a Mars kolonizációs programhoz.” Megoldás: táplálkozási tanácsadás, étrendváltás és mellé kiegészítésként az izomtömeg megfelelő mértékű növelése, hogy a passzív energiafogyasztás megnövekedjen, esetleg anyagcsere felgyorsítása. Eszköz: személyes beszélgetés Beast Company-szakértővel az étrendről, izomtömeg-növelés megfelelő gyakorlatokkal és terheléssel, komolyabb probléma esetén általunk ajánlott táplálkozási szakértővel (Bartha Ákos – Táplálkozás-Beállítás).
 
A probléma forrása és alant a megoldás
 
 
Probléma: egy örvös medve költözött a szomszédba, aki egy deathmetál együttes dobosa és ledominálja méretével és megjelenésével csendre és mézre való igényemet! Megoldás: Beast Company felkeresése, heti 4 alkalom, beiratkozás, testkompozíció megváltoztatása edzéssel és táplálkozással, esetleg a „Blue Bear” edzőtermünk felkeresése és a szomszéd edzésre való invitálása „elmedvésedés” céljából! Eszköz: bicepsz, tricepsz, fekvenyomás, fűrész, 4-es metró majd séta a Sopron utca 19-ig.
 
Ács Ferenc
+36303249437
acsferenc@beastcompany.hu