Amikor egy sosem hallott dal refrénjét dúdoljuk

Amikor egy sosem hallott dal refrénjét dúdoljuk

Seven Seconds In the Future

Közel 100 alkalommal léptek fel Budapesten különböző felállásokban, helyzetekben. Teljes zenekarral és élőben loopoló formációban játszottak már breakversenyen, őstermelői piacon, folyamatosan táncoltatják a legfelkapottabb klubok és romkocsmák közönségét, open jam-házigazdák, karácsonyi koncerteket adnak a Vörösmarty téren,  és nem utolsósorban a 2017-es Gozsdu Talent győztesei.  A 7s most végre felvételekkel jelentkezett.
 
A zenei improvizáció határait feszegető kollektíva munkamódszere leginkább élő komponálásnak hívható, míg az eredmény megtévesztően dalszerű. Persze ennek a metódusnak megvannak a maga rizikói és sajátosságai, hiszen az épp megszülető dal soha többé nem hangzik el újra: örömzene és stenk, ahol sosem tudhatjuk, mi fog történni, és mégis azon kapjuk magunkat, hogy egy sosem hallott dal sosem hallott refrénjét énekli mindenki.
 
- Az improvizáció nem az, amikor pár nagyon elvont forma nagyon elvont dolgokat játszik kiforduló szemmel. 
 
Mindezt Nagy Kristóf állítja, aki a 2016 szeptemberében összeállt Seven Seconds In the Future gitárosa és vezetője, aki a loopolós eseményeken az egyszemélyes zenekar szerepét is betölti. Improvizációs zenéjükbe a jazztől a rockon át az elektronikus zenékig gyakorlatilag minden belefér, sőt bizonyos eseményeken a fantáziadús közönségé is lehet a főszerep, hiszen megadhatják a születő dal műfaját, címét és egyéb paramétereit is. Így született már dal Dzsungel címmel drum and bass-blues különös találkozásával, vagy Batman és Superman titkos szerelmi viszonyáról dubstep stílusban. Egy ekkora létszámú - dob, basszusgitár, zongora, gitár, szintetizátorok, szaxofonok, fuvola, ének, rap, beatbox - csapatot összetartani kizárólag a zenészek közötti barátsággal és kölcsönös odafigyeléssel lehet. Úgy tűnik, a több mint egy év együtt töltött idő Kristófékat igazolja.
 
- Aki dalt ír, körzővel rajzol egy kört. Mi kézzel rajzoljuk meg, és bár lehet, hogy nem tökéletes, de ha ránézésre hihető, akkor jó munkát végeztünk - mondja Kristóf. - Azt kell minden zenésznek megtalálnia magában, hogy hogyan adjon az egészhez hozzá úgy, hogy a zene egy irányba tartson. Sokszor a szünet, a figyelem és a türelem a megoldás, de ehhez alá kell rendelni az egónkat a nagy egésznek. Koncertről koncertre mélyül el a zenei és emberi kapcsolatunk, valószínűleg ettől működik igazán az egész. Minden alkalommal kiderül, hogy mindenki milyen toleráns, egyedi, de mégis nyitott az újdonságra, a fejlődésre és egymásra. 
 
Az 7s legfrissebb EP-jének felvételeit a SuperSize Recording stúdióban vette fel Listen to Learn címmel, a felvett improvizációs anyagot pedig Takács Zoltán Jappán producer öntötte végleges formába, ahol a legnagyobb kihívást a fellépések hangulatának visszaadása jelentette.
 
- A stúdiómunkákkal kapcsolatban mindig nagyok az elvárások, ennek élőben komponálva megfelelni borzasztóan nehéz, hiszen a felvételeket bármikor újra meg lehet hallgatni, újra meg újra ütnie kell, élményt kell nyújtania - mesél az önmagukkal szemben megfogalmazott elvárásokról Kristóf. - A közös stúdiózás hatalmas élmény volt, a fülesekben két dal között izgatott beszélgetést és nevetést lehetett hallani, kicsit olyan volt, mint egy közönség. Talán emiatt készültek jó felvételek, ez volt az, ami inspirálta a zenekart - teszi hozzá Suki Flórián billentyűs.
 
Íme az első felvétel, Give It To me videója:
 
 
A 7s tagjai több programot is futtatnak, ilyen a Jam Masters című műfajkalandozás, a Live Producing Show-k során a közönségnél a kívánságlabda, míg Monsoon Jam néven kéthetente házigazdaként várják jamelni a muzsikálni vágyó figyelmes és nyitott zenészeket és az érdeklődőket a Lámpásban.