Open Showroom

Open Showroom

Budapest Butik

Az Open Showroom még 2014 nyarán indult útjára négy tervezővel az Október 6. utcában. Tavaly év elején aztán új helyszínre költöztek, és számos új taggal bővültek. Az eredeti felálláshoz képest már jócskán megváltozott arculattal várják a divat iránt érdeklődőket. Védjegyük azonban még mindig az igényes és fiatal, akár pályakezdő tervezők munkáinak szelekciója. A showroom viszont már nem pusztán kiállítótér, hanem interaktív közösség is.  Az Open Showroom hosszú ideje állandó tagját, a Lucidité és a Ginger Brownie tervezőjét, Beke Lucát kérdeztük.
 
 
Az Open Showroom sok koncepción, helyszínen és tagcserén átesett már. Kikkel találkozhatunk most nálatok, ők mivel foglalkoznak?
 
Igen, tervezők jöttek-mentek, aztán visszatértek, mi pedig az Október 6. utcából a Váci utca 49-be költöztünk. Nagyon sokszínű társaság alkotja jelenleg a showroom csapatát. Profi szín- és stílustanácsadónk segítségével bárki megtudhatja, melyik színtípusba tartozik és megtanulhatja az alkatának megfelelő öltözködést. Ebben Colourmystyle és a True Colour van a segítségükre. Megtanulhatja továbbá a személyiségéhez leginkább passzoló smink elkészítését is profi sminkmesterünktől: MakeUp by Zizu. Hozzájuk bárki jelentkezhet egyéni, vagy akár csoportos konzultációra, de rendszeresen tartanak workshopokat is.
 
Emellett a hozzánk látogatók férfi-, női és sportruhák közül is választhatnak – a SAB, a GAJDICS, a Liamaar Activewear termékei, vagy akár a Betteebead, a Heria Enamel, a New Accent különleges ékszerei közül is. Ha pedig valaki személyre szabott esküvői ruhában szeretné kimondani a boldogító igent, az is megteheti a Luciditének köszönhetően. A gyerekekről a Ginger Brownie gondoskodik, akik amellett, hogy alkalmi és hétköznapi ruhák közül válogathatnak, workshopon is részt vehetnek, ahol pl. unikornist készíthetnek a Zokni Nyunya segítségével. Lakásunkat pedig Bernadett Shepherd csodaszép festményeivel és díszpárnáival díszíthetjük.
 
Ha ki kéne emelned egy különlegességet a kiállítók termékei vagy munkái közül, mit emelnél ki?
 
Szerintem a showroom önmagában is különleges, hiszen 12 tervező, stylist, sminkes alkotja ezt a közösséget. Nagyon nehéz egyvalakit kiemelni, mert mindenki egyedülálló munkákkal érkezett hozzánk, emellett valamiben különösen tehetséges. Ha mégis mondanom kellene egy tervezőt, akkor newcomer designerként Herdon Erikát, a Héria Enamel márka alkotóját emelném ki, aki márkáját csupán pár hónapja alapította és egyedülálló a hazai tervezők között. Csodaszép tűzzománc ékszereket készít, amik egyszerre tradicionálisak, viszont formabontóak,  színeivel és mintáival igazi ékei tudnak lenni a hétköznapi vagy alkalmi ruhatárunknak.
 
 
A tagcserék mellett mennyire sikerül megtartani a showroom hangulatát, egységes arculatát? Vagy inkább törekedtek a sokszínűségre?
 
Valamennyire mindig is törekedtünk az egységre, de sokkal inkább a színvonalas, igényes munka volt az, ahol meghúztuk a határt. Valóban sokféle tervező megfordult már nálunk, az Open Showroom 2014-ben indult felálláshoz képest például teljesen kicserélődtek a tagok. Mivel a jelenlegi helyszínünk lehetővé teszi, sok-sok tervezőnek és szakmabelinek tudunk bemutatkozási teret biztosítani.
 
Részben műhelyként is működtök. Ez ma szintén nagy nehézség. Sokaknak gondja származik abból, hogy a műhelye nem az üzlete közelében vagy az üzletben van, de olyan is akad, akinek pont a kettő „összekavarodása” miatt nehéz kialakítania egységes képet. Ti ezt hogy élitek meg?
 
Igen, ezt én is tapasztaltam. Emellett rengeteg tervező keres kifejezetten úgy showroomot, hogy jól megközelíthető helyen legyen és álljon rendelkezésre külön helyiség, ami mondjuk műhelyként is funkcionálhat. Ezt nálunk is csak részben lehet megoldani, mert egy-egy termék elkészítéséhez speciális gépekre van szüksége a tervezőnek. A showroomunk adottságai viszont nagyon jók, mert három különálló helyiségből áll, amik tolóajtóval elválaszthatóak, ha workshop, menyasszonyi próba vagy konzultáció zajlik. Egyszerre tud privát térként és közösség számára is funkcionálni, illetve van egy külön helyiségünk, ami műhelyként van berendezve. Itt a Lucidité esküvői ruhák készülnek. Ez valóban nagy könnyebbség, hiszen nem kell az állandó szállítással bajlódnunk.
 
Te miben látod annak módját, hogy a bemutatóterem sokáig működőképes és népszerű maradhasson?
 
Tudjuk, hogy tartanunk kell a tempót és állandóan meg kell újulni nemcsak tervezőként, de showroomként is. Sőt showroomként sokkal inkább, mivel egy üzlet esetében magától értetődőbb a vásárlókkal való kapcsolat. Nagyon fontos a csapatban való gondolkodás, hogy egy irányba tudjunk haladni, emellett pedig természetesen az állandó, magas minőség. Úgy gondolom, a jó tervezők meg tudnak újulni minden kollekcióban úgy, hogy megtartják a márkájuk fő irányelveit.
 
 
Nagyon érdekes, ahogyan megváltoztak a vásárlási szokások az elmúlt években. Korábban elég volt egy sale esemény, mert a designer termékeknek önmagában volt olyan presztízsértéke, hogy sorban álltak a showroomokban egy-egy vásárnál. A sok fast fashion márkának, a napról napra születő „designer” márkáknak, a felgyorsult kommunikációnak és az elképesztő mennyiségben áramló képek miatt, amelyek mindennap szembejönnek velünk Instagramon, Pinteresten, induló márkaként nagyon nehéz kitűnni. Már nem elég egy jó fotó a termékről. Mi ebben is segítünk a hozzánk becsatlakozó újonc tervezőknek, hogy olyan arculatot, tartalmakat kommunikáljanak, amik jobban megmaradnak a vásárlók fejében. 
 
 
Makai Máté