Február végén jelentkezik a Backstage Start

Február végén jelentkezik a Backstage Start

A Backstage Start a Hangfoglaló Program Könnyűzenei Menedzsment Alprogramjának zeneipari előadássorozata. A nyitott és ingyenes előadások és workshopok célcsoportja azok a pályájuk elején járó zenészek és menedzserek, akik számára a Backstage Start gyakorlati segítséget nyújthat a kezdeti lépésekben. Az év első Backstage Start eseménye február 26-án az Eötvös10-ben kerül megrendezésre.
 
2020. február 26-án folytatódik a Backstage Start, a Hangfoglaló Program megújult zeneipari előadás- és beszélgetéssorozata új helyszínen, az Eötvös10-ben (Budapest VI., Eötvös utca 10., az Oktogon közelében)! A Backstage Start vázát alkotó két szakmai előadást minden alkalommal két zárt, kiscsoportos workshop követ. A Backstage Start előadásain és workshopjain való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
 
Egy zenekar nemcsak a zenéjével van jelen a színpadokon és a digitális térben. Minden megnyilvánulása befolyásolja a róla alkotott képet a rajongók vagy akár a szakma szempontjából. Mindig tudd, hogy miért kommunikálsz, és azt is, hogyan kell kommunikálnod, annak érdekében hogy a produkciód kiemelkedjen a zajból, és elérd a közönségedet. Ebben nyújt segítséget Ferenczi Szonja kommunikációs szakember előadása. 
 
A második előadást Chikán Eszter, lemezkiadó-alapító, menedzser és közgazdász tartja. A zenekar, a klub, a fesztivál nemcsak művészeti produktum, hanem vállalkozás is. Az induló előadók, zenekarok is hamar szembesülnek azzal, hogy számlaképesnek kell lenniük. A jól működő vállalkozói háttér különösen fontos egy produkció működése során, kiváltképp ha még pályázunk is zenekarral vagy klubbal. Melyek a legjobb vállalkozási formák, mik a zenei vállalkozások buktatói? 
 
Az előadások után két párhuzamos workshopon vehetnek részt a jelenlévők. A workshopok létszáma korlátozott, jelentkezni a regisztrációs felületen - és felszabaduló helyek esetén a helyszínen lehet.
 
Zenekari kommunikáció workshop: Ferenczi Szonja workshopján azokat a gyakorlati kommunikációs kérdéseket, kihívásokat vizsgáljuk meg, amellyel egy induló produkció szembesül. Hogyan néz ki és mit jelent az egységes arculat? Milyen üzeneteket közvetít egy produkció? Hogyan lehet önazonos a kommunikáció? Ha a kommunikációs alapokat megfelelően lefektetik egy produkció esetében, akkor a zenekar/előadó is könnyebben lesz látható és éri el célközönségét. 
 
Zeneipari gazdaságtan és vállalkozási formák: a kiscsoportos foglalkozás keretében Chikán Eszterrel több, a mindennapok során felmerülő kérdést vizsgálunk meg: egy-egy produkció számára melyek legmegfelelőbb vállalkozási formák (katás/nem katás, bt vagy kft, stb), melyek ezeknek az előnyei és hátrányai. Hogyan lehetünk mindenképpen számlaképesek és mit kell mérlegelni a cégalapítás során. Mik azok a buktatók, amivel mindenki szembesül és hogyan lehet áthidalni ezeket a nehézségeket.