Itt a Begotten Silence új kislemeze

Itt a Begotten Silence új kislemeze

Hallgasd meg a Bloodstains EP-t!

Megjelent a budapesti Begotten Silence friss, háromszámos kislemeze, a Bloodstains. Az EP-ről a zenekar mesélt:

Három olyan dalt szerettünk volna kiadni, amelyek három különböző arcunkat mutatják meg és mégis a ránk jellemző “bloodstained melodeath”-ben utaznak. A Faces of Suffering nagylemezhez hasonlóan a központi téma a szenvedés, és ezt vegyítettük a műfaji megnevezésünkkel az EP címére. A banda legénysége 2015 óta változatlan és szokás bullshitelni azzal, hogy “sose volt ilyen erős a felállás”, de érezhetően kialakult nálunk már a számírás és számfelvétel menete, a csapatunk az eddigi leghatékonyabb rend szerint tolta ki a tételeket az utóbbi négy évben és a Bloodstains kislemez elkészítése is ilyen gördülékenyen ment.

 
Az első kész szám a Branching Vines of Desperation volt, ez a sötétben való bezártság érzésről szól, ahol nincs kiút és már a korábbi lemezeinken is szerettünk kinyírni valakit, most sincs ez máshogy. A dal egy komor középtempós zúzda, a Faces of Suffering-en a Maggot Injection tételre hasonlít. Az első fél percben Cucu gitárvonyításaitól nagyon tartottam, amikor átküldte a nyerseket, ma meg már nem tudom elképzelni a számot nélkülük, annyira megadják az elmebajos atmoszférát. A banda megtanított minket arra, hogy megéri nyitottnak lenni. Megspékeltük a dalt néhány breakdownnal is, amikkel már kisérleteztünk régen, de itt lehet azt mondani hogy ezek igazán földbe kalapáló témák. Ezen kívül megkapta a leghosszabb Begotten számcím díját, biztos azért mert többen hallgatunk Nile-t.
 
 
Ezután jött a Parasites, ami Oli dobosunk kedvence, mert itt koncerten pihenhet egyet. Ez egy in-your-face darálás, mert nem árt vadulni egyet egy EP-n. Az emberiség sötét oldalát elővesszük néha és itt a gyermeki kegyetlenségről zenélünk és arról, hogy ez hogy képes tönkretenni minket egy életre ("Cruelty veiled in innocence, terrorism carefully disguised as an infants' game"). A 2013-as The Engine of Hate-ünkre hasonlít, mert ez is egy egyszerű szerkezetű blastbeat-barát szám “dögöljmeg” dalszöveggel. Külön tetszik nekünk, hogy a szám milyen tahón ér véget.
 
 
A harmadik a Through Pain I Rise, a klipes nótánk. Eddig nem volt ránk jellemző, hogy üzenünk vagy megmondjuk a frankót, de most ki akartuk fejezni azt az élettapasztalatot, hogy a fájdalom megerősít minket és használhatjuk arra, hogy többek legyünk az életben. Direkt azért választottunk ilyen könnyű számcímet, hogy egyből átjöjjön a mondanivaló. Eddig mind a négy kiadványunkban tettünk durva témájú számok közé egy-két pozitív hangulatút, most is őriztük ezt a hagyományt. Ezek a dalok szokták nálunk a legmelodikusabb köntöst kapni. Vicces tény, hogy minden számnak eleinte munkacíme van, de ha már kiadjuk őket, a rendes nevén hívjuk, viszont ezt a számot még mindig csak Harmadikként vagy Tapírként emlegetjük.
 
 
A hangszeres felvételeket Csendőr Balázzsal (Tonestone Productions) intéztük, és ez volt az első, hogy a felvételi munkatársunk a barátunk is volt, épp ezért jutott a baromkodásból rendesen és még a munka is jól haladt. A vokálfelvételt és mix/master melókat Tóth Gáborral (Ghostship Recordings) csináltuk, akivel imádtunk együttműködni, mivel csak és kizárólag a tökéletes végeredménnyel elégedtünk meg mindnyájan. Sose volt az, hogy “jó lesz csak haladjunk”. A borítóért Kállai Zsófia felelt, aki szintén maximális korrektséggel kezelte az artworköt. Összességében elég sokat csücsültünk a kislemezen a kiadásig, de ilyen tisztességes stábbal még nem dolgoztunk együtt és nagyon elégedettek vagyunk a végeredménnyel. Jövő szombaton, azaz március 2-án a Dürerben immáron harmadjára megrendezett Berserk Fest-en lesz az EP bemutatókoncertje és itt kiderül, hogy a közönségnek is tetszik-e.
 
 
WE'RE ALL BLOODSTAINED.
 

Helyszín