Kegyetlenség és korrupció - Vented nagylemez
A Vented zenekar tavaly kezdett el dolgozni a debütáló nagylemezén, még Joey Jordisonnal (ex-Slipknot/Sinsaenum/Vimic/Scar The Martyr/Murderdolls) a doboknál, de a sajnálatos tragédia miatt Austin vette át a helyét, így az ő játéka hallható már a dalok végső verzióján. Ettől függetlenül a zenekar arculatán és zenéjén markáns nyomot hagyott az egykori Slipknotalapító dobos mentalitása és útmutatása. Ezt az örökséget viszik tovább a debütáló nagylemez teljes tartalmán, ahol olyan vendégzenészek hallhatók, mint Ahrue Luster (LATG, ex-Ill Nino/Machine Head), Matt Szlachta (Broken Hope, ex-Chimaira) és Dustin Lei Griboski (Arise In Chaos).
HK Krauss (a lemez producere és hangmérnöke) az alábbiakat mesélte a közös munkáról:
"Amikor Sean megmutatott néhány demót azonnal beleszerettem a Vented zenéjébe és tudtam, hogy ennek a lemeznek én kell legyek a producere! Nosztalgikusan hatott a zenéjük, hiszen azokra a zenekarokra emlékeztetett, akiken felnőttem. Az album elkészítését rendkívül frissítőnek éreztem, hiszen teljes mértékben analóg módon kevertem, ahogy a régi időkben szokás volt. A zene jellegét tekintve semmiképp sem akartunk egy műanyag, túl modern hatású megszólalást kapni. Azt akartuk, hogy az élő zene érzete domináljon, átjöjjenek azok az érzelmek, amiket rejtenek a dalok és úgy üssön, ahogyan annak 2022-ben kell!"
Sean Zatorsky (énekes, dalszövegíró) nyilatkozta a lemezről:
"Amikor elkészültünk a lemez pre-produkciójával, már akkor éreztem, hogy ez a korong egy remekmű! Gergő zúzós riffjei és elképesztő gitárhangzása, Simon izgalmas sample-jei és Austin őrült dobjátéka miatt ez a korong egyértelműen felkerült minden idők 5 legjobb lemeze listájára számomra! Amikor Gergő megkeresett a lemezzel kapcsolatban, az első perctől kezdve hittem a dalokban és tudtam, hogy elképesztő lesz a végeredmény.
Az összes dalnak megvan a saját atmoszférája, az alapvető morál az volt, hogy nem rakunk fel töltelék dalt a lemezre. Mint sokan tudjátok, eredetileg Joey Jordison-nal kezdtünk el dolgozni a lemezen, aki óriási nyomot hagyott a munkálatokban, főleg a név, logó és a teljes arculat megalkotásánál, de számos dal szerkezeti megoldásaiban is kulcsfontosságú résztvevő volt.
Minden bizonnyal ezért hallják többen is azt a bizonyos régisulis "Slipknotosságot" a zenénkben. A "Vigil" c. dal többek között Joey és egy nagyon közeli barátom elvesztéséről szól... Joey örökké a Vented szívébe zárva marad! A "Cruelty And Corruption" c. lemezt neki szenteljük! Ahogy Ő mondaná: Hails and Horns bloods!"
Austin D'Amond (dobos) így folytatta:
"Óriási megtiszteltetés és öröm számomra, hogy a srácokkal együtt zenélhetek és engem kértek fel, hogy vigyem tovább Joey örökségét a dobok mögött. Elmondhatatlanul durván szól ez a lemez, amit összeraktunk. Hasonló érzés volt hallani A "Cruelty And Corruption" dalait, mint amikor meghallottam az első Slipknot-korongot... Kétség kívül egy nagyon erős és ütős lemez lett!"
Majd Simon C. Bondar (billentyűs, sampler-es) az alábbiakat fűzte hozzá:
"Eléggé váratlanul csapódott be a Vented az életembe, hiszen Sean csak annyit írt, hogy szeretné, ha csinálnék egy Intro-t a lemezhez. Mivel a srácok kellően izgalmasnak ítélték meg, ezért átküldték még néhány dal demóját, hogy ha szeretnék kísérletezni velük, akkor tegyem meg és mutassam meg nekik mire jutottam. A dalok hallatán pedig felfedeztem egyfajta űrt a zenében, amit be tudtam tölteni billentyűs játékkal és különböző zajokkal, ami nem túl direkt módon hat a hallgatóra, hanem inkább egyfajta kiegészítő pluszként szolgálja a zenét. Miután visszaküldtem nekik a dolgaimmal kiegészített dalokat a srácok megkérdezték, hogy nem-e szeretnék csatlakozni a Vented-hez, mint billentyűs, sampler-es. Én pedig örömmel igent mondtam!"
Végül pedig Hájer Gergő (gitáros, basszusgitáros, dalszerző) nyugtázta:
"Óriási megtiszteltetésnek és szerencsének tudom be azt, hogy ezekkel a kivételesen tehetséges zenészekkel zenélhetek együtt. Mindenki szó szerint mestere annak amit művel és ez hallatszik is a lemezen. A dalszerzés és az együttműködés hihetetlenül ösztönös volt. Úgy érzem, hogy mindannyian rácsatlakoztunk egymás receptoraira és csak egy cél lebegett a szemünk előtt: kiadni magunkból a felgyülemlett energiákat, jó dalok formájában! Úgy érzem ez sikerült.
Néhányan biztos tudják, hogy mennyire fontos szerepet töltött be az első két Slipknot korong az életemben ezért meglehetősen szürreális volt az, amikor hirtelen egy közös zenekari csoportban találtam magam Joey-val és épp azt ecseteli, hogy baromira éli a dalokat és rengeteg ötlete van, amivel még ütősebbé tehetjük az ekkor még Audionerve névre hallgató formációt. Legalább olyannyira volt szürreális az is, amikor Sean felhívott, hogy valószínűleg Joey-t találták meg holtan... felfoghatatlan volt számomra, összetörtem. Ugyan személyesen sosem találkoztam vele, csak online kommunikáltunk, de még is úgy éreztem, mintha egy közeli barátomat vesztettem volna el. Iszonyatosan erős kötelék alakul ki, ha együtt zenélsz valakivel és egy közös produktumba rakjátok bele a lelketek legmélyebb érzéseit, amiket emberi szavakkal nem lehet megfogalmazni. A "Cruelty And Corruption" egyértelműen a zenei munkásságom eddigi csúcsa és ha a hallgatóság már csak töredéknyire annyira fogja imádni, mint mi, akkor mi boldogok vagyunk!"
A cikk megjelenését a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.