Megállíthatatlan új kislemezével a Belau!

Megállíthatatlan új kislemezével a Belau!

A hazai zenei exportstratégia eddigi legnagyobb sikere

A Belau Kedves Péter és Buzás Krisztián által alkotott elektronikus zenei produkció, amely egyre látványosabb hazai és nemzetközi sikereket könyvelhet el magának 2015-ös megalakulása óta. 
 
Nem is kell hozzá egyéb példát említenünk, mint a duó legutóbbi singlejét - az Essence májusi debütálása óta igazán impozáns eredményeket tudhat maga mögött, hazai és nemzetközi viszonylatokban egyaránt.
 
A Zero7-ből is ismert Sophie Barker közreműködésével készült dal kiemelt premiert kapott a spanyol közszolgálati rádióban a barcelonai Primavera jóvoltából. A Primavera Sound és az azt kísérő szakmai rendezvény, a Primavera Pro is támogatja a meghívást kapott zenekarokat abban, hogy a fesztivál előtt és után nagyobb teret, nyilvánosságot kaphassanak az országos, regionális médiumokban. A kampány részeként indult dalpremier óriási karriert futott be, és az európai rádióállomások közül 12 ország 22 adója vette át és tette direkt műsorszórásba az Essence-t - többek között a Radio FM (Szlovákia), a RAI 2 Indie (Olaszország), a VAL 202 (Szlovénia), a Radion Eins (Németország), az LRT Opus (Litvánia), a HR2 (Horvátország) és az FM4 (Ausztria).
 
A rádiós megjelenések európai visszhangjának következtében június végén a kaliforniai KCRW is átvette a dalt. Ez többek között azt is jelzi, hogy az exportstratégiai modell működik: azaz ha egy hazai produkció kiemelt európai közszolgálati rádióban helyet tud magának szerezni egy-egy jól felépített kampány részeként, akkor annak sokkal nagyobb hatása lesz egyszeri megjelenésnél. A siker tehát mindenképp túlmutat Európán, hiszen a közszolgálati adók egymásnak adják az új trackeket, és beindul az a természetes cirkuláció, amiben a hazai exportirodának csak az első szikrát kell begyújtani.
 
 
A nagyívű rádiós kampánynak az első, és minden bizonyítékot begyűjtő kedvezményezettje volt a Belau, a HOTS - Hungarian Oncoming Tunes zenei exportiroda pedig év végéig még további kilenc másik dalnak tudja biztosítani ezt a lehetőséget.
 
 
A kislemezzel kapcsolatos nyilvánosságról, és a produkció jövőbeli terveiről kérdeztük a Belau alapítótagját, Kedves Petit.
 
Az Essence című kislemezt a spanyol közszolgálati rádióban premiereztettétek, és azóta számos ország frekvenciája vette át. Milyen érzés a hazai piacról egy ekkora térképre kerülni?
Évek óta folyamatosan igyekszünk külföldön minél több helyen megmutatni magunkat, legyen szó koncertekről, vagy megjelenésekről, és szerencsére egyre jobb eredményekkel büszkélkedhetünk. Korábbi dalainkat is játszotta több, komoly Európai rádió, köztük például BBC Radio 1, de szerencsére azt a tendenciát látjuk, hogy egyre több felület kíváncsi ránk és támogat. Legújabb dalunk, az Essence két komoly angol blogon debütált és számos pozitív kritikát kapott nemzetközi oldalakon is. Az Essence rádiós fogadtatása is az eddigi legjobb volt, hiszen több Európai fontos rádió játssza a dalt, Németország egyik legnagyobb rádiója a legmagasabb rotációban, de olyan nagyobb amerikai adókon is elhangzik, mint a KEXP, vagy a KCRW, előbbi ezt mondta a dalról: "Effortlessly feathery textures, siren-esque atmosphere and pulsating beats." 
 
A nyár egyik legfontosabb fellépése a barcelonai Primaverán történt. Mit tapasztaltatok a nemzetközi piacról?
Hatalmas élmény volt a Primaverán játszani, igazi álom vált valóra, annak ellenére, hogy nem könnyű helyt állni a nemzetközi piacon, szerencsére több, komoly koncert megkeresést is kaptunk a barcelonai fellépéseknek köszönhetően, valamint sync és külföldi képviselet terén is több szálon tárgyalunk.
 
Mi a következő lépésetek? Van előre tervezett nemzetközi stratégia? 
2020 tavaszán szeretnénk kiadni a második lemezünk, amelyet több single előz meg és nemzetközi lemezbemutató kísér majd. Idén nyáron és ősszel még játszunk, Angliában, Olaszországban, Szlovéniában, Belgiumban, Romániában, Csehországban, Szlovákiában, hogy csak a fixeket említsük, de ezeken felül előreláthatólag lesznek egzotikusabb helyek is. A lemez előtt pedig szeretnénk tovább építeni a külföldi partnereinket, akik segíteni tudnak abban, hogy minél több emberhez jusson el a zenénk.
 
A HOTS keretrendszere szerintetek mennyiben tudja segíteni a nemzetközi pálya iránt érdeklődő hazai produkciókat? Érdemes nyitni az európai zenei piac felé?
Mióta elindult a HOTS, nagyon komoly mértékben nőtt a hazai zenekarok nemzetközi jelenléte, rengeteg jó magyar zenekar van, és úgy látom, hogy egyre jobb eredményeket érnek el külföldön. Azoknak a zenekaroknak, akiknek nem magyarul születnek a dalaik szerintem nem is nagyon van más választása, minthogy megpróbáljanak az országon kivül érvényesülni és máshol is bázist építeni.