Új üzemet épít idén a MONYO Brewing

Új üzemet épít idén a MONYO Brewing

A cégben 30%-os tulajdonrészt szerzett az Eprolius Hungary Zrt.

Egy új, modernebb és sokkal nagyobb gyártókapacitással rendelkező sörfőzdét épít idén a MONYO Brewing. Az egyik piacvezető budapesti kisüzemi sörfőzde egy befektető vállalat segítségével közösen építi fel az új üzemet. A megállapodás értelmében a cégben 30%-os részesedést szerzett az Eprolius Hungary Zrt., melynek tulajdonosa egy olyan 100%-ban magyar tulajdonú cég, akik a világ patrongyártói között vezető szerepet töltenek be, a LISS Kft. 
 
"A beruházás nem egy körben történik meg, a következő nagyjából másfél évben 2 millió euró fölötti értékben hajtunk végre eszközbeszerzést és fejlesztést." - mesélte a Forbes magazinnak Németh Antal,
a MONYO Brewing sörfőzde egyik alapítója és társtulajdonosa.
 
"Az új üzemben olyan technológia kerül telepítésre, amilyennel lényegében a nagyobb és ismert amerikai kraft főzdék is dolgoznak. Tavaly nyáron találtuk meg azt a befektetőt, akivel partnerként tudunk együtt gondolkodni, megőrizve identitásunkat és függetlenségünket, ugyanakkor nekik köszönhetően elegendő pénz áll rendelkezésünkre a bővülés finanszírozására. A szerződéseket szimbolikus időpontban, közvetlenül az ötödik születésnapunk után írtuk alá." - folytatta a gondolatait Németh Anti.
 
A MONYO Brewing-ban kisebbségi tulajdonjogot szerző LISS Kft. nemcsak Magyarországon ismert a szóda-, és habpatronokról, valamint készülékekről, de a világ patrongyártói között is vezető szerepet tölt be. A cég 1960 óta gyárt patronokat, 2001. májusától pedig 100%-os magyar tulajdonban, LISS Kft. néven gyártják és forgalmazzák a szóda- és habszifon készülékeket is. A Forbes éves magyar cégeket összegző listáján 32. helyen zártak tavaly, 32,6 milliárd forintos becsült cégértékkel. Az önálló befektetőcégüket, az Eprolius Hungary Zrt.-t tavaly alapították.
 
A MONYO Brewing-ot 2014-ben alapította Pein Ádám és Németh Antal, hogy forradalmasítsák a hazai sörfőzést. Az új üzemmel a MONYO Brewing célja, hogy Magyarországon kívül, Kelet-Közép-Európában is meghatározó sörmárkává váljon. A jelenlegi évi 300.000 liter sör gyártását, 2.000.000 liter éves mennyiségre szeretnék feltornázni a következő években.