A Tokaji borvidék, ahogy eddig még sosem - pálinkával, likőrrel, koktélokkal, sok-sok innovációval é

A Tokaji borvidék, ahogy eddig még sosem - pálinkával, likőrrel, koktélokkal, sok-sok innovációval é

A Tokaj Spirit – egy kis arculatfrissítést követőe...

A Tokaj Spirit – egy kis arculatfrissítést követően – a 2012-ben alakult Tokaj-hegyaljai Likőr- és Pálinkamanufaktúrából nőtte ki magát a magyar italpiac egyik leginnovatívabb szereplőjévé. A cég fiatal, lelkes és kreatív csapatának célja, hogy az általuk készített italkülönlegességeken keresztül megmutassák az évszázados italkultúrával rendelkező Tokaji borvidék egy új, eddig ismeretlen arcát. Mi minden hozható ki egy kis innovációval egy egyedülálló adottságokkal rendelkező borrégióból? A válaszról Wendler Tibort, a Tokaj Spirit marketing managerét faggattuk.


-Mit kell tudni rólatok, a Tokaj Spiritről, mivel foglalkoztok?

A Tokaj Spirit 2012-ben kezdte meg működését, miközben már évekkel korábban érlelődött a megvalósítás ötlete. A célunk egy kreatív ötletekben és innovatív megvalósításokban gazdag, a fiatalabb és az idősebb generációval egyszerre összekacsintó italmárka felépítése, mely egyet jelent a minőséggel. A Tokaj Spirit üzeme Tokaj-Hegyalján, Vámosújfaluban található Szerencstől kb. 20 kilométerre, itt készítjük a legkülönfélébb italainkat. A portfoliónk elég széles: 16 különféle pálinka, kézműves likőrkülönlegességek, aszúshordóban érlelt párlatok, készre kevert koktélok, mogyoró- és kakaóbab párlat és sok minden másból épül fel.


-Mit jelent számotokra a márkanévben is megfogalmazott tokajiság?

A névválasztáskor kiemelt célunk volt a tokaji származás hangsúlyozása, így a Tokaj Spirit elnevezés egyszerre utal az általunk készített szeszes italokra, illetve Tokaj szellemiségére. A koncepciónk a kezdetektől fogva az, hogy kihozzunk valami érdekeset, újszerűt egy több évszázada létező, ismert és elismert borvidékből. Modern eszközökkel és megoldásokkal operálunk, de nem tévesztjük szem elől a hagyományokat sem, hiszünk a kettő harmóniájában. Így született meg az ötlet, hogy egy ilyen neves borvidéken kivételesen ne borokkal, hanem pálinkával, pálinka alapú likőrökkel és különféle, innovatív italfejlesztésekkel foglalkozzunk. A tokajiság megjelenik az általunk használt alapanyagokban: italainkat kizárólag Tokaj-Hegyalján termett gyümölcsökből készítjük, míg a termékpalettánk gazdag tokaji jellegzetességekben, lásd: Tokaji Sárgamuskotály szőlőpálinka,, vagy aszúshordóban érlelt aszútörköly pálinka. Büszkén mondhatom, hogy csapatunk valamennyi tagja az italkészítés elkötelezett híve, kellő kreativitással és lelkesedéssel megáldva, hogy olyan ital kerüljön vásárlóink poharába, melynek minden cseppje méltó a Tokaj régióhoz fűződő italkultúra évszázados hagyományának továbbvitelére. Emellett az esetenként adódó terméktesztelések alkalmával sem rettenünk el a feladat súlyától.


-Többször szóba került az innováció, mit értesz ez alatt?

Az innováció azt gondolom esetünkben több helyen is tetten érthető. A palackonként öt kilogramm meggyel ágyazott Glam meggyünk, a könnyed szivarokkal kifejezetten harmonizáló Tokaji Szivarpárlatunk, vagy a világ első, kétliteres bag-in-tube kiszerelésébe palackozott koktélcsaládja – a Mojito, Cosmopolitan és az afrodiziákumokkal fűszerezett Sex on the Balaton koktélok talán a legjobb példák erre, de ugyanígy mondhatnám az ország első kakaóbab- és mogyorópárlatát, mellyel a Budavári Pálinkafesztiválon debütáltunk, vagy akár a karácsonyi szezonban sláger Mézeskalácslikőrünket. Az innovációt igyekszünk belecsempészni az italaink csomagolásába is: a Glam meggy attraktív külsője például a kézzel festett csipkés palacknak köszönhető, míg a koktélcsaládunkat nem üvegbe, hanem kétliteres kiszerelésű PartyCsőbe palackozzuk, érdemes megnézni őket! Emellett megtalálhatóak vagyunk az ország legnagyobb fesztiváljain és rendezvényein, köztük például a Gourmetfesztiválon, Budavári Pálinkafesztiválon, Oktoberfesten, Szegedi Ifjúsági Napokon és a Szerencsi Csokoládéfesztiválon is, vagy például most is, egészen január 1-jéig az Adventi Ünnepen a Bazilikánál. Akik találkoztak velünk már megszokhatták a különleges ötleteket, úgy mint az infúziós állványból csapolt nyolcvan (!) fokos pálinkát, vagy az akváriumba töltött Glam meggylikőrt. A Barba Negra Trackben nyáron egy elég látványos promócióval jelentkeztünk: Glambulancia névvel nyitottunk a Tracken belül egy partirendelőt, ahol a csinos nővérkék pálinkainfúzióra kötötték a gyanútlanul csak a koncertre érkező bulizókat.


-A Tokaj Spirit a rockzenétől sem idegen. Tavasz óta a Kowalsky meg a Vegával is együttműködtök.

Bár az elmúlt két és fél évben sok mindent éltünk meg, mindenképp a legnagyobb büszkeségünk, hogy összehozott minket a sors az ország egyik legsikeresebb zenekarával, a Kowalsky meg a Vegával, és a tavasszal megjelent – azóta már duplaplatina – Még nem Éden nagylemez tiszteletére palackozott pálinkasorozatot is mi gyárthatjuk. Elképesztő volt az az óriási lelkesedés és fogadtatás, amit a rajongóktól kaptunk. Bár a pálinkacsalád csak limitált szériában készült a 2014-es évre, annyit elárulhatok, hogy a terveink hosszabb távra szólnak. Addig is még hátra van egy hónap az évből, így mindenkit csak arra tudok buzdítani, hogy látogasson ki a Tokaj Spirit standjához az Adventi Ünnepre a Bazilikához, hogy beszerezhesse a Kowalsky pálinkacsalád utolsó darabjait, de lesz még Kowalsky meg a Vega dedikálás és közönségtalálkozó is nálunk, melynek időpontjáról a facebook oldalunkon értesülhettek. Sőt, aki a standunknál felmutat egy eredeti Még nem Éden albumot, a pálinkacsaládból az első kört egyet fizet, kettőt kap akcióban ihatja. Emellett lesz még reklámfilm forgatás is, folyamatos italakciók, all you can drink játékok és sok minden más. De ha ez mind nem lett volna meggyőző, akkor az talán igen, hogy megkóstolható nálunk még egy igazi karácsonyi különlegesség is, a Tokaji Tűz, a 80 fokra hevített, tűzforró likőrkoktélunk! Várunk mindenkit!



Tokaj Spirit
www.tokajspirit.hu
facebook.com/tokajspirit