Dögwear, hogy dög légy!

Dögwear, hogy dög légy!

Ganxsta Döglégy Zolee-t és Kapitány Pétert, a MYBRAND alapítóját kérdeztük a márkáról

Itt a DÖGWEAR! Ganxsta Zolee a MYBRAND-del összefogva saját ruhamárkát alapított. A Kartel fenegyerekét, Döglégy Zolee-t és társát, Kapitány Pétert, a MYBRAND alapítóját kérdeztük a menő gúnyákról.

Interjú: Császár Gergő

Kitől jött a márka ötlete és hogyan álltatok neki az egésznek?

Z.: Én már régóta tervezgettem, hogy össze kéne hozni valami saját márkás cuccot, meg szeretem, ha jól néz ki a banda, és én is mindig foglalkoztam azzal, hogy mit veszek magamra. Emiatt lett is elég sok ötletem, azok alapján, amiket szeretek hordani – milyen póló, milyen a mintázat… és ebből jött, hogy mi lenne, ha csinálnánk egy saját ruhamárkát, ahol saját tervezésű cuccokat lehet venni, hordani. Ehhez az ügyhöz csatlakozott Kapitány Péter barátom. Tervezgettük, dumálgattunk, aztán meg is csináltuk. Idén jutottunk el oda, hogy elindulhatott az online bolt.

Hogyan jött képbe az együttműködés?

P.: Zolee-val már régóta barátok vagyunk, régebben is voltak már közös munkáink. Már egy ideje tervezgettük a saját márkát. Amikor a Zolee felhozta az ötletet, azonnal igent mondtam.

Mivel foglalkozik a MYBRAND?

P.: A MYBRAND egy ügynökség, amelyet én alapítottam. Brandépítéssel, egyedi ruhatervezéssel, gyártással és eladással foglalkozunk, főleg zenekarok, fesztiválok és különböző partnerek számára. Rengeteg márkának mi gyártjuk az official merch termékeit. Ezenfelül létrehoztunk egy egyedi platformot: ez egy olyan webshop-rendszer, ahol feltörekvő márkák, zenekarok, klubok online tudják értékesíteni a termékeiket.

Ki tervezte a logót és a dizájnokat?

Z.: Elkezdtem rajzolgatni, ilyen mindenféle legyeket, skicceket, ötleteket, aztán a végső formákba besegített Peti és csapata, akik profi módon megszerkesztették, megtervezték a ruhákat, és elindult a gyártás. Persze ezek elsősorban a rapközönségnek szól, rajongóinknak, viszont készítettünk kifejezetten nem a keménymag számára is ruhákat. Olyanokat, amiket visszafogottabban is lehet hordani, pl. egy munkahelyen. Így a fejkendős, baseball sapis, bomberdzsekis, buggyos gatyás, vadabb arcok is ugyanúgy találnak maguknak cuccokat, mint az irodában dolgozó családapák… Azt akartuk, hogy azok is nyugodtan felvehessék, akik nem akarnak annyira feltűnni, mégis szeretik a bandát meg ezt az egész stílust, és valahogy ki szeretnék ezt külsőleg is fejezni.

Zolee, te mennyire folysz bele a ruhatervezési folyamatokba és a grafikai megjelenítésbe?

Z.: Abszolút. A Dög én vagyok. A dizájnok nagy része az én ötleteimen alapul, amit Petiékkel közösen véglegesítünk. Én adom a ötleteket, ő pedig kivitelezi a csapatával.

P.: Közösen dolgozzuk ki az elképzeléseket, amiket aztán megvalósítunk.

Kié volt a névötlet?

Z.: Arra már nem emlékszem, sokat agyaltunk rajta, de szerintem közösen találtuk ki. Én mindenképpen bele akartam vinni a „dög/légy” dolgot, így alakult ki a mostani végső név. Ott is van szinte minden motyón a légy szimbólum, ez a védjegyünk. Az egyik légyfigurát egyébként én rajzoltam itthon.

P.: Egyik elsődleges szempontunk volt, hogy a márka, a stílus, a ruhák teljes mértékben a Zolee-t, az ő ízlésvilágát tükrözzék, hiszen ez maga Döglégy Zolee, ő a márka arca.

Most, hogy itt a karácsony, kijöttök valami újdonsággal?

Z.: Igen, most jelent meg az új kollekciónk. Van egy olyan száma a Kartelnek, hogy „A legyek ura”, ez a sor meg is jelenik több friss termékünkön, ezek most kifejezetten legyes cuccok. Van olyan termékünk is, amin csak maga a kis légy forma van, mint kvázi a márkalogó. De vannak baseball és téli sapkáink is, és sikerült egy nagyon jó minőségű bomberdzsekit is összedobni. Még maszkunk is van!

P.: De még karácsony előtt is jönnek ki új cuccok.

Mi van a Kartel háza táján, és mi újság veled úgy egyébként?

Z.: Én a hamarosan induló „Keresztanyu” című sorozatban leszek Damil, a cigarettacsempész. A bandával meg nemsokára összeülünk, hiszen csomó ötlet vár kidolgozásra, ezek már az új lemezen fognak landolni, ami remélhetőleg tavaszig el is készül.

Mit hoz a 2021 a márka számára?

P.: Sok izgalmas tervvel, projekttel és újdonsággal készülünk a jövő évre is! (x)