Slow living design Budapest belvárosában

Slow living design Budapest belvárosában

Zoe Phobic márka néven már évek óta készülnek egyedi design táskák. Augusztus elején pedig végre saját üzletet is kapott a márka, a Galamb utca 3. szám alatt.

Azonban nem csak táskákat lehet találni a Dubliners-ben. Vannak itt gondosan kiválogatott angol nyelvű könyvek és más dekortárgyak is. Az írekért és Dublinért rajongó páros férfi tagját, Makai Mátét faggattuk minderről. 
 
Mielőtt Írországba mentetek volna szétnézni, itthon mivel foglalkoztatok? 
 
A párom, Szimon Ágnes Nóra már évek óta saját márkája, a Zoe Phobic népszerűsítésén fáradozik. Eleinte kiegészítőkkel, majd hosszabb ideig ruhákkal foglalkozott, az utóbbi három évben viszont főként táskákkal. Én szabadúszóként íróként, újságíróként is dolgozom. Egy-két éve segítek be a Zoe Phobic körüli adminisztrációs és logisztikai feladatokban. Dublinba üzleti céllal indultunk, és bár az utazás célja végül módosult, mi nagyon élveztük az utazást. 
 
Mert hogy találtatok ott valamiféle „emberi üzletpolitikát”…
 
Nagyon nehezen lehetne megfogalmazni, hogy pontosan mi tetszett meg nekünk azon a helyen. Dublin hiába nagyváros nagyvállalatokkal, mégis úgy láttuk, hogy emberi léptékben halad ott az élet. A csupán két-három szintes György-korabeli épületekkel tarkított élettérbe nem furakodik be metró, az emberek többsége inkább gyalogosan közlekedik, így abszolút fellelhető a kisvárosias hangulat. Az üzletpolitikába mélységében nyilván nem láttunk bele a kint töltött idő alatt, de megtapasztaltuk az írek nagy fokú vendégszeretetét. Számtalan kis butikot fedeztünk fel, például a Secret Book&Records Store nevezetű lemez- és könyvantikváriumot, de a Dubray könyvhálózat is nagy meglepetés volt, ahol megkértem az eladólányt, hogy ajánljon nekem olvasnivalót, ami annyira jól sikerült neki, hogy meg is vettem az általa javasolt könyvet. Itthon az eladó sok esetben csak eladó, és nem ért ahhoz, amit elad. Dubliners néven az üzletünkben mi ennek a pozitív élményekkel teli utazásnak szerettünk volna emléket állítani. 
 
Tehát ha most valaki befárad ide hozzátok, akkor Te nagy valószínűséggel hasonló meggyőződéssel tudsz neki a táskákon kívül könyveket is ajánlani. 
 
A könyvkínálat még tesztüzemmódban működik. Főként design és életmód témában válogattunk össze igényesebb angol nyelvű könyveket, az utóbbi kategóriában pedig nem az egy mondatokból megszerezhető instant vidámság receptek kaptak helyet. Az egyik itteni kedvenc könyvemet egy angol pszichológusnő írta: nagyon jó szorongáskezelő technikákat gyűjtött össze, és ezt nem mint szakpszichológus, hanem teljesen hétköznapi nyelven teszi. Ágó egyik nagy kedvence a dánok egyik nagy „mozgalmáról” szóló könyv. Ez a Hygge, ami meghittséget jelent: hiába van kint zord hideg, bent a lakásban idilli környezetet és hangulatot teremthetünk. Ehhez a gondolatmenethez kapcsolódnak üzletünkben a nyers fenyőbútorok, valamint Ágó új kedvtelése is, a hobbibetonból készült dekorációs tárgyak, és a juta anyaggal borított párnák. Visszatérve a könyvekre, nyilván az itteni kínálat nem a hazai könyvesbolt hálózatok széles választékával kíván vetekedni, ahol az ember szinte elveszik a lehetőségek között. Úgy gondoltuk, hogy az általunk válogatott könyvek passzolnak a számunkra oly kedves slow living design felfogáshoz, így az üzletünkhöz is. 
 
 
Hogy passzol ez a felfogás a táskákhoz?
 
A táskáknál is az egyszerűség kerül középpontba. Vannak alapszínek, formák és anyagok, ilyen a fekete, a fehér, a háromszög és a műbőr. Az alapadottságok aztán mindig kiegészülnek valami újdonsággal. Évszakonként jön általában az új kollekció, de az egyes kollekciók között mindig felfedezhető valamiféle folytonosság. Ezeket persze nem feltétlenül csak úgy minden cél nélkül tervezi Ágó, a legtöbb táska megrendelésre készül. Ez is hozzátartozik az előbb emlegetett slow living design-felfogáshoz: rendelsz egy táskát, amire kicsit várni kell, és aztán személyesen tudod átvenni. 
 
És ez tényleg így is van? Folyamatosan kapjátok a rendeléseket? 
 
Mi a reklámot főként az Instagramra és a Facebookra bízzuk, ami sok érdeklődővel lát el minket. Vannak visszatérő vásárlóink is, akik már a harmadik, negyedik táskájukat veszik. És hát szájról szájra is terjed a márkanév. Olyan is volt, hogy lelkendezve írt nekünk egy lány, hogy Berlinben látott valakin egy Zoe Phobic táskát, és ő is akar egyet. Ő például a jellegzetes címkefelirat alapján talált ránk. Ezen kívül a vásárokon is hatékonyan tudjuk népszerűsíteni a márkát, és nagy örömünkre az üzlet megnyitásával folyamatos jelenlétet is tudunk biztosítani neki. Nyilván nem lesz mindegyik táskából öt darab készleten, ehhez még kicsik vagyunk, de igyekszünk kielégíteni a vásárlók szükségleteit. 
mm.alvajaro