Bobster

Bobster

Limitált csoda - újjászületve.

A CCE katalógus reklámmotorja vastagon meg lett tűzdelve olyan alkatrészekkel, amiket mindenféle átalakítás nélkül a gyári darab helyére lehet csavarozni. Pedig gyárilag is elég különleges volt a Sportster, hisz’ egy 2007-es, jubileumi, 1200 köbcentis példányról beszélünk, ami a típus 50 éves fennállására hivatott emlékeztetni. Mindössze 2000 darab hagyta el a gyárat… Egy-egy 50 éves jubileumi tankemblémát szerintem ma már csak fegyveres kísérettel érdemes szállítani.  A futómű komoly átalakuláson esett át, a kerekek 16-os RevTech „Nitro” Midnight Series típusúak, a hozzájuk illő – szintén RevTech – féktárcsákkal és beltkerékkel. A hátsó rugózás mindig is a Sportsterek gyenge pontja volt, ezért a rugóstagokat Progressive Suspension-ra cserélték. Mivel a széles kerék nem fért volna el a gyári első villában, így szélesített, Müller gyártmányú kormány kifli lett felszerelve. A Biltwell kormány és a Cole Foster neve által fémjelzett tank ad hozzá a legtöbbet a kinézethez. Azért persze akad gagyi is elvétve, ilyenek például a kuplung fedélbeágyazódott dobókockák. Erről a szintről simán csillagvizsgálóval nézhetjük a kínai fröccsöntött céllövöldés ajándékok stílusértékét. Egyébként a dolog életszerű, már láttam ilyet egy karambolos motoron, csak ott dobókockák helyett kis kődarabok álltak ki a fedélből. A motor végső tesztelésére a Saint Tropez-i HOG fesztiválon került sor. Mivel úgy tűnt, hogy több bámészkodó fordul a parton letámasztott motor irányába, mint a tőle pár méterre horgonyzó százmilliós jachtok felé, így a projekt végeredményét megfelelőnek ítélték a Custom Chrome-nál.