Gigamachine Elytra

Gigamachine Elytra

Az idei EMAT, a motorépítő bajnokság egyik legmegdöbbentőbb vonalvezetésű motorját mutatjuk most meg nektek. A motor alapja a Suzuki egyik legkedveltebb túramotorja, az 1800-as Intruder, azaz a VZR 1800. Az eredeti VZR vonalaira szinte semmi nem emlékeztet. Az Elytra hosszabb, alacsonyabb, filigránabb, és vitathatatlanul feltünőbb az erdeti változatnál. Szinte nincs olyan alkatrésze a motornak, amihez ne nyúltak volna hozzá az alkotók. A váz komplett hátsó felét levágták, és egy sokkal mélyebb ülésmagasságú (ülésalacsonyságú), keskenyebb vázat gyártottak a helyére.

A szintén egyedi gyártású lengővilla viszont egy felhízlalt 280-as kereket fogad magába. A vázzal egy egységet alkotó hátsó sárvédő rövid, nem takar bele a kerék látványába. Az egyedi vázat egyedi burkolatok fedik. Egyetlen műanyag alkatrész nem maradhatott a motoron. Végtelen számú tábla-lemezből készültek a váztakaró burkolatok, hűtő takaró idomok, sárvédők, és a motor talán fő látványeleme, az üzemanyag tank is. A motor hosszának megnövelését egy 10 °-os döntésű King Machine villahíddal oldották meg, a futómű robosztusságát pedig a teleszkópok burkolataival érték el. A villahídról masszív, vastag kormányrudak indulnak hátra, magukban rejtve az összes vezetéket, és kényelmes vezetési pozíciót biztosítanak a tulajdonos számára. Az i-re a pontot most is Művész Zoli festése tette fel. Ez esetben nem is beszélhetünk airbrushról, mert a tetoválások stílusából merítő ábrák ecsettel kerültek fel a gyögyház fehér alapra. Művész Zoli ezzel a munkájával ismét begyűjtötte az idei EMAT legszebb fényezés díját.