RCKSTR Light - Palak panir, szamosza és társaik

RCKSTR Light - Palak panir, szamosza és társaik

A húsmentes étkezés unalmas és egyhangú? Ha hazai ...

A húsmentes étkezés unalmas és egyhangú? Ha hazai éttermekkel próbálkozol, tényleg az: a legtöbb étkezde ugyanis nehezen szakad el a rántott sajt/gomba rizzsel fogásoktól, sőt, sokaknak elképzelése sincs, hogyan lehet változatosan étkezni hentesáru nélkül. India gasztronómiai világa többek között erre is megoldást nyújt.

Itthon akadnak nagyon jó vega éttermek, Indiában pedig non-vega helyek, de gyakorta azok is csak a nyugati emberek ízlésvilága miatt üzemelnek. Ha kint egy autentikus helyi étterembe ülsz be, bizony csak növényi eredetű ételek végtelen variációját találod az étlapon, na meg a tejtermékeket. Fontos megérteni (és most a filozófiai, vallási és egészségügyi hátterét hagyjuk), hogy a hús elhagyása az étkezéseinkben óriási mérföldkő lehet az ízlésünk tágítására és az ételek olyan nüánsznyi részleteit kezdjük el értékelni, amiket addig észre sem vettünk. Több, mint 25 féle fűszert használnak ízesítéshez, az ételek pedig többnyire csípősek a végső stádiumban, hogy az „agnit”,azaz a belső tüzet/ emésztést beindítsák. És a strandszezon közeledtével különösen ajánlott az indiai ételek (de legalábbis alapanyagok) beépítése az étrendünkbe, mert nagy mennyiségben sem igazán hizlal! Néhány tipp: palak panir (spenótos mártásban sajtkocka), dal (lencse, vagy sárgaborsó) rizzsel, szamosza (tésztában sült zöldségek), thali (a képen látható többféle étel kisebb adagokban, egy tálon szervírozva), de a legnagyobb rajongásommal ajánlanám az Indiában sok helyen kapható tibeti momot is, ami egy gőzölt batyutésztában töltött apróra vágott zöldséges finomság, mennyei mártással!