A dinnye nem csak hidratál

A dinnye nem csak hidratál

A nagy kánikulában nincs is jobb frissítő egy behűtött dinnyénél.

A dinnye amellett, hogy remek hűsítő, a nyár egyik legegészségesebb gyümölcse. Milyen pozitív hatással van ránk, ennek a méltán népszerű gyümölcsnek a fogyasztása?
 
Elősegíti a fogyást
Tíz deka dinnyében mindössze 30 kalória található. Összehasonlításképpen ugyanennyi mennyiségű banán több mint a dupláját tartalmazza. Magas víztartalmának köszönhetően igen kevés kalóriával rendelkezik, ezért kitűnő alapanyaga lehet a különböző diétáknak. A dinnyével végzett diétánk nem jár koplaló érzettel, mivel laktató, illetve tartalmazza a szükséges ásványi anyagokat. Egy jókora szelet elfogyasztása hosszú időre megszünteti az éhségérzetet. Rövid és intenzív dinnyekúra segítségével néhány felesleges kilótól könnyen és gyorsan megszabadulhatunk.
 
Vitamindús gyümölcs
A görögdinnye az egyik leggazdagabb vitamin – és ásványianyag forrás, annak ellenére, hogy több, mint 90-át víz alkotja. Az édes gyümölcs értékes anyagokkal látja el a szervezetet, gazdag A-, B- és C- vitaminban, emellett tartalmaz káliumot, folsavat, és szelént. A piros színéért is felelős likopin megelőzi a gyulladások, szívbetegségek, illetve rákos megbetegedések kialakulását.
 
Tisztít
A dinnye 95 százaléka víz, így kiváló méregtelenítésre. Fiatalító, jótékony hatását mindenütt kifejti. A gyümölcs átmossa és tehermentesíti az emésztőrendszert, vizelethajtó hatásával támogatja a salakanyagok eltávolítását. Főleg a vesénkben végez „nagy tisztítást”. A dinnye rostban gazdag, ezért jótékonyan hat az anyagcserére és a bélműködésre.
 
Szépít
Nem is gondolnánk, hogy a dinnye még az UV-sugárzás elleni védelemben is hasznos szerepet játszik. A likopin tartalmának köszönhetően semlegesíti a bőrt érő káros sugarak hatásait.
 
Folyadékpótló
Mivel a görögdinnye 95 százaléka víz, így kifejezetten hasznos nyáron a folyadékpótlás tekintetében. Gondoskodik arról, hogy visszajuttassa a szervezetbe az izzadáskor elveszített folyadékot és ásványi anyagokat. Emellett tökéletes szomjoltó!
 
Dinnyekúra – együnk csak dinnyét egy napig
Tarthatunk egynapos dinnyekúrát is, ilyenkor a gyümölcsön, ásványvízen kívül ne fogyasszunk más táplálékot. Mivel a dinnye által a folyadék háztartásunk rendben van, közérzetünk sem romlik. A dinnyediéta után az energiaszint érezhetően növekszik, tisztább bőr, kifogástalan anyagcsere lesz az eredmény és nem utolsó sorban eggyel kisebb ruhaméret. A dinnyediéta nem ajánlott várandósok nőknek, gyermekeknek, krónikus betegségben szenvedőknek!
 
Hogyan válasszunk finom, édes görögdinnyét?
Az érett dinnyének megkopogtatáskor mély hangja van. A dinnye külseje mindenhol szép, egészséges zöld színű legyen.
 
Hűsítő görögdinnye leves
 
A nagy nyári kánikulában, nincs is jobb egy jó hideg, frissítő görögdinnye levesnél.
Hozzávalók
- 3 kg görögdinnye
- 3 szál menta (friss)
- 3 evőkanál akácméz
 
Elkészítés
A dinnyét megmossuk, és nagyobb darabokra vágjuk. A friss mentát bő vízben alaposan megmossuk, leszárítjuk. A dinnyedarabokból kivágjuk a húsát, kimagozzuk, majd kisebb darabokra vágjuk, magas falú tálba tesszük, és botmixerrel darabosra turmixoljuk. Ezután akácmézzel, a vékony csíkokrametélt mentával ízesítjük. Tálaláskor a hideg dinnyelevest tányérokba szedjük, és mentacsúccsal díszítjük.
 
Görögdinnyezselé
A zsibongó nyári kerti partik, vagy a tücsökciripelős esték nasijaként, kóstoljuk meg a könnyen elkészíthető, és igazán különleges görögdinnyezseléket.
 
Hozzávalók
- 50 dkg görögdinnye
- 25 g zselatin
 
Elkészítés
A dinnye piros belét kockázzuk fel, és magozzuk ki, majd tegyük egy lábasba. Botmixerrel pürésítsük, és keverjük össze a zselatinnal. Ha a dinnye nem túl édes, ízlés szerint lehet édesíteni. Forrásig kevergetve melegítsük, és utána öntsük formákba. Tegyük hűtőbe. Mentalevelekkel díszíthetjük, sőt apróra vágva még bele is keverhetjük, csak kicsit várjunk, hogy a zselé ne legyen túl forró, mert keserűvé válhat a menta.
 
Jó étvágyat, és szép nyarat kívánunk!