A kakaó fogyasztásának előnyei

A kakaó fogyasztásának előnyei

Kiváló tulajdonságait az alábbiaknak köszönheti

A kakaó és a belőle készített csokoládé kicsik és nagyok kedvence. Különleges ízéhez ráadásul értékes hatóanyagok is társulnak, ezért valóban érdemes rendszeresen fogyasztani. 
 
A kakaó iránti szeretetünk régi időkre nyúlik vissza. Már Kolumbusz is ismerte és kedvelte, pozitív élettani hatásait azonban csak Hernán Cortés ismerte fel, aki aztán el is hozta magával az Újvilágba. A kakaó szervezetre gyakorolt hatásait Cortés a katonáin vette észre, akiknek a kakaó elfogyasztása után megnőtt a harci kedvük és az állóképességük is. A bennszülöttek körében a kakaót afrodiziákumként is használták. De vajon miben rejlik ereje?
 
A kakaó pozitív élettani hatásai nagyon értékesek, szinte magától értetődően, csak minőségi formában fogyasztva.
 
Kiváló tulajdonságait az alábbiaknak köszönheti:
 
több, mint 300-féle különböző értékes vegyületet tartalmaz
 
az ásványi anyagok és a vitaminok bőséges tárháza, gazdagon megtalálható benne a foszfor, a magnézium, a réz és a kálium, valamint az A-, B1-, B2-, B6-, B12-, D- és E-vitamin.
 
erős antioxidáns tulajdonságokkal is rendelkezik, a benne lévő flavonoidoknak és polifenoloknak köszönhetően. Ezért hatásos segítség a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek megelőzésében.
 
teobromin- és koffeintartalmának köszönhetően élénkítő hatású, serkenti a mentális aktivitást. Ezért tud hatásos lenni megerőltető szellemi tevékenység, mondjuk egy vizsgaidőszak alkalmával.
 
kevesen tudják, de a kakaónak kb. 20 százaléka élelmi rost, ami segítheti az emésztést.
 
Érdekesség, hogy a kakaót régen keserűen fogyasztották, mint a kávét, hiszen ennek a növények az alapíze keserű (ennek köszönhető például összehúzó, hasmenés ellenes hatása is). Fogyasszunk hát minél több kakaót, lehetőleg minél kevesebb cukorral.