Akro jóga

Akro jóga

Bizalom - Derű - Egyensúly

Akrobatika és jóga? Hogy jön össze a kettő? A legtöbb embert már az akrobatika szó is rettenettel
tölti el, pedig az akro jóga gyakorlásához nem szükséges sem jóga, sem akrobatika tapasztalat. Az
egyetlen előfeltétel a nyitott elme.
 
Az Akro jóga új dimenziókkal tágítja a jógagyakorlást, játékos ünneplése az emberi kapcsolatoknak.
Egyszerre hat testünkre, lelkünkre és szellemünkre, hiszen ötvözi a jóga bölcsességét és az akrobatika
játékosságát a gyógyító Thai Jóga masszázzsal.
 
Gyökereit egy, a 30-as években készült videóig szokás visszavezetni, ahol Krishnamacharyát és
tanítványát láthatjuk gyakorlás közben. Azóta az akro jóga átkerült Amerikába, ahonnan kisebb fajta
mozgalommá nőtte ki magát.
 
Mire számíthatsz egy akro jóga órán?
Amikor az akro jógát gyakoroljuk, 3 ember nagy harmóniában való együttműködéséről beszélünk. Az
alsó, a tartó ember (base), a hátán fekve, függőlegesen kinyújtott lábain tartja és mozgatja a felsőt
(flyer), aki „repül”. Mivel a tartás nyújtott lábbal történik, a súlyt a csontok és nem az izmok tartják.
Ettől a tartás könnyeddé és elegánsan kivitelezhetővé válik, még olyan esetben is, mikor kisebb
termetű ember tart egy nagyobbat.
 
Az akro jóga óra elmaradhatatlan 3. résztvevője a spotter, aki a különböző kitartott pozíciók és
tranzitok kialakítását segíti. Szükség esetén akár 2 spotter is segítheti a folyamatot, így téve
biztonságossá még az összetettebb mozdulatokat is.
 
A jól felépített akro jóga óra legfőbb ismérve a biztonság és a kellő alapozás. Ennek érdekében
megfelelő bemelegítéssel indul, mely felkészíti az izmokat a várható munkára és végül thai masszázs
elemekkel ötvözött kellemes nyújtással zárul a gyakorlás.
 
Nincs kifogás
Nem baj, ha nem születtél akrobatának, gumiembernek vagy jóginak, és az sem lehet kifogás, hogy
nem tudsz kézenállni vagy megérinteni a lábujjaid. Arra épít, ami megy, kísérletezés közben pedig egy
csomó kellemes meglepetés érhet: gyakori felismerés például, hogy azokat a látszólag tök bonyolult
páros gyakorlatokat egyáltalán nem lehetetlen kivitelezni.
 
A garantált jó hangulat mellett az akro jóga számos áldásos hatást is magáénak tudhat. Hatékony
eszköz a csontritkulás megelőzésében, mivel a partner súlyát nyújtott végtagokkal, csonton tartjuk.
Egyszerre erősíti és nyújtja a végtagok és a törzs izomzatát, emellett fejleszti az egyensúlyérzéket és a
mély izomzatot, mely nagyban hozzájárul a jógában és a különböző sportokban való fejlődéshez.
 
Nem kell párral érkezni
Sőt, minél több idegen résztvevővel van alkalmad kapcsolódni, kísérletezni, annál alaposabban
megismered a saját határaidat. A páros gyakorlatokat kísérő nyitott, közvetlen, empatikus
kommunikáció miatt az akro jóga remek eszköze a bizalomépítésnek. Egyfelől megtanít arra, hogy
biztos támaszt nyújthassunk a partner számára, másfelől arra, hogy megbízzunk a másikban, amikor
éppen ő próbál minket támogatni. Mondanunk sem kell, hogy rohanó világunkban, ahol minél több
eszközzel spóroljuk magunknak az időt, annál kevesebb marad, és ahol mindenki csak saját magára
kíváncsi, az ilyesfajta egymásra figyelés nagy örömöt és hatalmas energiát szabadít fel.
 
Akik hajlandóak a jóga szőnyeg jól megszokott magányából kilépve, az akro jógát hétről hétre együtt
gyakorolni, igen komoly, gyógyító közösségi élményben részesülnek.
 
Az akro jógát gyakorlók közösségében ritka vendég a rosszkedv, s ha meg is jelenik, hamar távozik a
gyakorlás hatására. Ajánljuk ezért mindazoknak, akik szeretnének az őszi-téli hónapokban is többet
mosolyogni, felszabadult közösségi élmény közepette fejlődni és életükbe extra motivációt hozni.