Az áfonya jótékony hatásai

Az áfonya jótékony hatásai

Hogy miért imádjuk ezt a csodásan kéklő, lédús, isteni ízű bogyós gyümölcsöt?

Mert igazi szuperétel: lassítja az öregedést, elképesztően magas az antioxidáns-tartalma, erősíti az immunrendszert, ráadásul zsírbontóként is működik. 
 
Az áfonyában található polifenolok nagy arányban képesek lebontani a szervezet zsírsejtjeit, sőt, segítenek megakadályozni az újraképződésüket is, így segítségedre lehetnek a fogyásban. 
 
Az áfonyát magas antioxidáns-tartalma miatt is ajánlott fogyasztani. Ennek köszönhetően ugyanis védi a sejteket, lassítja az öregedési folyamatokat, és nehezíti a méreganyagok felszívódását a szervezetben.
 
Az áfonyában található összetevőknek fontos szerepük lehet a rák kialakulásának megelőzésében, ráadásul a már meglévő rákos daganatok növekedését is lassíthatják.
 
Az antocianin nevű összetevő az, ami a gyümölcs élénk színét adja, és ez az az anyag, ami megvédi az agy bizonyos neuronjait, javítva ezzel a koncentrációs képességünket és a memóriánkat.
 
Az áfonya segít abban, hogy a „rossz koleszterin”, az LDL ne halmozódjon fel, így a szív- és érrendszeri betegségek is elkerülhetők.
 
Az áfonyában található számos vitamin, ásványi anyag és antioxidáns, mint a lutein segít megőrizni a szemed egészségét.
 
Mivel folsavban, C-vitaminban és kalciumban is gazdag, a magzat egészségét védi terhesség idején, úgyhogy kismamaként mindenképpen fogyaszd.
 
Az áfonya rostban gazdag gyümölcs. A rostdús táplálkozás pedig az egészséges emésztés, a megfelelő anyagcsere alapja.
 
Napi két csésze erdei áfonya fogyasztása megelőzheti a magas vércukorszintet a II-es típusú cukorbetegségben szenvedőknél. Az áfonya jó helyettesítő lehet, ha édességet enni támad kedved. 
 
Fogyaszthatod frissen vagy szárított formában is, illetve alacsony cukortartalmú torták és édességek készítésénél is kiválóan használható.