Edzés és környezetvédelem egyszerre?

Edzés és környezetvédelem egyszerre?

Ez a plogging

Ha Te is szeretsz a természetben futni, a természet eredeti állapotát megőrizni vagy helyreállítani, akkor ne habozz, próbáld ki a ploggingot!
 
A 2016-ban Svédországból induló kezdeményezéssel, a plogginggal a környezetünkön segítünk a közösség erejét is felhasználva. A plogging vagyis a szemétszedős kocogás lényege, hogy futás vagy kocogás közben szemetet is szedünk, így védve a környezetünket és a Földet. Ilyenkor nem a tempó vagy a futóteljesítmény a fontos, hanem a cél, vagyis, hogy minél jobban megtisztítsuk lakókörnyezetünket a felgyülemlett szeméttől. A plogga svéd szó, amely a vedd fel és fuss kifejezések kombinálásából alakult ki. Természetesen ezt is lehet magányosan csinálni, de közösségben még jobb és hatékonyabb. 
 
Világszerte alakulnak plogga közösségek, akik együtt futva gyűjtik a szemetet. Hozzá tartozik, hogy az eseményt boldog fotó zárja, amin jól látható az összeszedett hulladék, a fotó pedig kikerül valamelyik közösségi oldalra. Sokan hatalmas kukászsákokkal indulnak neki, de nem kötelező nagy zsákokba gyűjteni a szemetet, a csikk és egyéb apró szemét eltüntetése is jó alkalom a guggolásra.
 
Ha szeretsz a természetben futni, Te is tudod, hogy semmihez sem hasonlítható érzés. Beszippantani a friss levegőt, elmerülni a sokféle zöldben. Ezzel együtt biztos azt is tapasztaltad, hogy az elhajigált szemét látványa mennyire tönkreteheti ezt az élményt. Ez ellen Te is tudsz tenni, csatlakozz a plogging mozgalomhoz és szabadítsd meg környezetedet a szeméttől.
 
Mi kell hozzá?
- kesztyű – hogy a kezedet védd a szennyeződéstől, fertőzéstől, sérüléstől
- nejlonzsák – amibe az összegyűjtött szemetet szeded
 
Miért hasznos?
1. Fitnesz, zsírégetéssel kombinálva: A gyakori ritmusváltás, a sok hajlongás, guggolás változatosabbá teszi a futást. Ha „beleülsz” egy kellemes, állandó tempóba, az nem tornáztatja meg eléggé a szívedet, a tagjaidat. Lehet, hogy még csak el sem fáradsz. A plogginggal kombinálod a futást a tornával, extra kalóriát égetsz el, és erősíted a tagjaidat. Ha egy-egy kiszemelt szemétig magasabb tempóban futsz el, az iramjáték előnyeit is élvezheted.
 
2. Jót teszel a természettel. Kifejezheted a tiszteletedet iránta azzal, hogy megszabadítod a mérgező csikkektől, el nem bomló (vagy lassan elbomló) szeméttől.
 
3. Példát mutatsz a többi embernek. Lehet, hogy téged követve mások is felszedik majd (akár futás közben) az igénytelen emberek által hátrahagyott szemetet. Még az is megtörténhet, hogy ez utóbbiak, elszégyellve magukat – meggondolják, hogy legközelebb eldobálják-e.
 
4. Csinálj szelfit az összegyűjtött zsákmánnyal, és tedd föl egy közösségi oldalra. Az ismerőseid elismerését már nem csak a futóteljesítményeddel vívod majd ki, és hátha ők is kedvet kapnak.
 
Variációk
Nem csak futás-kocogás közben, de biciklizés, evezés, túrázás, kutyasétáltatás közben is szedhetsz szemetet.