Egészséges nasik egész napra

Egészséges nasik egész napra

Ha napközben nagyon elfoglalt vagy, vagy sokat vagy úton, az egészséges sznekkek nagyon jó szolgálatot tesznek, amikor rád tör az éhség, és nincs időd vagy módod egy főétkezésre.

Az egészséges nasik előkészítése egy kis tervezést igényel, hiszen egyszerűbb a büfében, vagy a boltban venni gyorsan valamit, ugyanakkor az otthon elkészített sznekkek sokkal kevesebb finomított szénhidrátot és hozzáadott cukrot tartalmaznak, így nem okoznak az elfogyasztásuk után rövid idővel újra farkaséhséget. Akár egy hétre előre is elkészítheted az adagod, így nem kell minden nap ezzel foglalkoznod.
 
Az igazán laktató nasik rostokat, vitaminokat, ásványi agyagokat és megfelelő mennyiségű fehérjét is tartalmaznak. A fehérjék hosszú távra teltségérzetet biztosítanak, mert az agyban a jóllakottság érzéséért felelős hormonokat szabadítanak fel, lelassítják a szénhidrátok felszívódását és stabilizálják a vércukorszintet. Íme, néhány laktató és egészséges finomság, ami energiával tölt fel a nap bármely szakában.
 
1.Pirított csicseriborsó
A pirított csicseriborsó hosszú ideig eltartható, akár a táskádban is tarthatsz egy kis dobozzal belőle, emellett gazdag fehérje és rostforrás.
 
Fél bögre (125 g) csicseriborsó 5 g rostot és 10 g fehérjét tartalmaz. Szinte az összes létfontosságú aminosavat biztosítja, emellett folsav, vas, magnézium, foszfor, réz és mangán tartalma is kiemelkedő.
 
Pirított csicseriborsó készítéséhez szűrj le egy konzerv csicseriborsót, a nedvességet itasd fel róla, majd locsold meg olívaolajjal, szórd meg a kedvenc fűszereiddel és már mehet is a sütőbe egy sütőpapírral kibélelt tepsiben. Süsd 180 o C fokon 40 percig.
 
2. Hummusz zöldségekkel
A csicseriborsónál maradva egy másik kihagyhatatlan nassolnivaló a hummusz, amit főtt, pürésített csicseriborsóból, tahiniből (szezámpaszta), olíva olajból, és egy kis citromléből készíthetsz el fokhagymával ízesítve. Tele van fehérjével, rostokkal és egészséges olajokkal. Remekül illenek hozzá a hosszabb hasábokra vágott nyers zöldségek.
 
3. Házi energiabombák
Az energiabombák többnyire mogyorófélékből, magokból, zabból, valamilyen édesítőszerből és egyéb hozzáadható összetevőből, mint aszalt gyümölcs és kókusz állnak. Az édesítőszert datolyával is helyettesítheted, ami szintén sok rostot és értékes tápanyagot tartalmaz. Az energiabombák összetevőktől függően gazdagok rostokban, fehérjékben, egészséges zsírsavakban és számos vitamin és ásványianyag is található bennük.
 
Az alaprecept 2 bögre nyers dióféle (kesudió, mandula, dió, pekándió, pisztácia) akár vegyesen, 1 bögre szaftos datolya (ha kemény, 15 perc áztatás segít rajta), 1 bögre aszalt gyümölcs (friss gyümölccsel nem működik), vaníliakivonat, pici só, ízlés szerint fahéj, kakaó, narancshéj, mogyoróvaj, kókusz… Az összetevőket konyhai aprítógépben addig keverd, míg krémes állagú nem lesz. Formázz golyókat a masszából és hűtőben pihentesd pár órát.
 
4. Tojásmuffin
A felvert tojásból, zöldségekből és reszeltsajtból készült tojásmuffinok egészséges és laktató nassolnivalók.
A tojás bővelkedik teljes értékű fehérjékben, vitaminokban és ásványianyagokban. Egy tojás például biztosítja a napi ajánlott bevitel 20%-át kolinból (B8-vitamin), ami többek között az agy megfelelő működéséhez is elengedhetetlen.
 
A tojásmuffin elkészítése pofonegyszerű. Verd fel a tojásokat, adj hozzá apróra vágott nyers vagy párolt zöldséget, keverj hozzá reszeltsajtot, ízesítsd kedved szerint, és kizsírozott muffinformában süsd 190 o C fokon 15-20 percig.
 
5. Görögjoghurt idénygyümölcsökkel
Ezt a tápláló finomságot még a konyhát messze elkerülők is könnyedén elkészíthetik. Nem kell hozzá más, mint görögjoghurt és az idénynek megfelelő friss gyümölcs. Gazdag fehérjében, rostban, kalciumban és számos más tápanyagban. Nagy előnye, hogy a bolti gyümölcsjoghurttal ellentétben nem tartalmaz hozzáadott cukrot.
 
6. Guacamole piros húsú paprikával
A guacamole, másnéven avokádókrém egy remek mártogatós, amit érett, pépesített avokádóból, apróra vágott paradicsomból, újhagymából készíthetsz el egy kis korianderrel és citromlével ízesítve. Jól illik hozzá a hosszúkás csíkokra vágott piros húsú paprika, vagy bármilyen nyers zöldség. Az avokádó gazdag egészséges, telítetlen zsírsavakban, káliumban, folsavban, valamint K- és E- vitaminban.