Ez történik, ha elkezdesz mozogni

Ez történik, ha elkezdesz mozogni

Megmutatjuk, mi minden történik testi-lelki szinten, ha elkezdesz rendszeresen mozogni

A szeptember a kis január. Ahogy véget ér a szünidő és vége a szabadságoknak, sokan kezdenek
valami újba. Ha Te is szeretnél megújulni, és eddig nem túl gyakran mozgattad meg a tagjaidat,
érdemes valami kedvedre való mozgásforma után nézni. Ha azt is elolvasod, milyen pozitív
változásokra számíthatsz, ha elkezdesz rendszeresen mozogni, biztosan kedvet kapsz!
 
Azt mindenki tudja, hogy a rendszeres testmozgás mennyire fontos az egészségünk megőrzéséhez.
Elkezdeni mégis nehéz, pedig ha rászánod magad, nem fogod tudni abbahagyni. Ehhez persze az is
fontos, hogy olyan mozgásformát válassz, ami örömöt okoz és fokozatosan szoktasd magad a
mozgáshoz. Egy egyszeri túlerőltetés hamar elveheti a kedved. Hogy egy kis plusz motivációt adjunk,
megmutatjuk, mi minden történik testi-lelki szinten, ha elkezdesz rendszeresen mozogni.
 
Egészségesebb leszel
Tudományos kísérletek végtelen sora támasztotta már alá a rendszeres testmozgás egészségvédő
hatását. A mozgás nem csak a tüdőre, a szív- és érrendszerre, a csontokra és az izomzatra van jó
hatással, de a daganatos betegségek, a 2. típusú cukorbetegség, az időskori demencia kockázatát is
csökkenti, ha hetente háromszor mozogsz valamit.
 
Jobban alszol
Alvásproblémákkal küzdőknek kötelező lenne legalább heti néhány alkalommal valamilyen mozgást
beiktatni, de akkor is pihentetőbbnek érzed az alvást sport után, ha nem volt különösebb problémád
e téren. Egyszerűen arról van szó, hogy ha kellően elfáradsz fizikailag is, jobban alszol, ám arra
érdemes odafigyelni, hogy lefekvés előtt 3 órával már ne végezz megerőltető, intenzív mozgást.
A pihentető alvás az egészséges testsúly fenntartásához is elengedhetetlen.
 
Formásabb leszel
Ha a sport mellett nem is változtatsz semmit az étkezési szokásaidon, akkor is meglátszik majd az
eredmény, hiszen ugyanannyi bevitel mellett több kalóriát égetsz el.
Persze, a változás nem biztos, hogy kilókban mérhető, hiszen az izom nehezebb, mint a zsír, így
inkább a centit vedd elő a mérleg helyett, ha a tükör mellett számokban is szeretnéd látni a változást.
 
Szebb lesz a bőröd
A mozgás fokozza a vérkeringést, ezáltal a bőr sejtjeihez több oxigén és tápanyag áramlik.
A sporttal járó izzadás pedig segít megszabadulni a felesleges anyagoktól, így bőröd egyenletesebb,
puhább, egészségesebb lesz. Figyelj a megfelelő folyadékfogyasztásra is, úgy a hidratáltságát is
biztosítod.
 
Jobb lesz a szexuális életed
Bizonyos kutatások összefüggésbe hozták a rendszeres sportot a libidó növekedésével, mely a jobb
vérkeringéssel hozható összefüggésbe.
A rendszeres sport hatására ugyanis nem keletkeznek az artériák falán káros lerakódások, melyek
mozgásszegény életmód esetén akár merevedési zavarokat is okozhatnak.
Nőknél is javul a nemi szervek vérellátása sport hatására, ugyanakkor az egyéb testi-lelki pozitív
változások is növelhetik a szexuális érdeklődést.
 
Frissebb leszel
A sport kikapcsol, felfrissít, nem csak fizikailag, mentálisan is, kiváló stresszoldó, feszültség-levezető
tevékenység. Ha rá tudod venni magad, hogy reggel mozogj, egész nap érzed majd az energetizáló
hatását. Mozgás után még a tanulás is jobban megy, könnyebb összpontosítani, figyelni, hosszútávon
egy általános jó közérzetet biztosít.
 
Jobb lesz a kedved
A sport során endorfin szabadul fel, amitől nem csak a közérzeted, a kedved is jobb lesz – nem
véletlen, ha egy-egy edzés után úgy érzed magad, mintha újjászülettél volna, és a világot is valahogy
jobb színben látod.
 
Érdemes tudatosan is odafigyelni erre, és ha érzed, hogy kezd elhatalmasodni rajtad a mélabú,
ahelyett, hogy a kedvenc csokid után nyúlnál, inkább vedd fel a sportcipőt, és irány mozogni!
Nő az önbizalmad
 
Könnyű belátni, hogy az előzőekben felsorolt pozitív változásoknak köszönhetően biztosan nőni fog
az önbizalmad is, hiszen mind fizikailag, mind szellemileg pozitív változásokon mész keresztül.
Nagyobb önbizalommal pedig bátrabban vágsz bele új dolgokba – akár egy újfajta mozgásformát is
bátrabban próbálsz majd ki.