Gondtalan nyaralás plusz kilók nélkül

Gondtalan nyaralás plusz kilók nélkül

Egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a nyaralás alatt felszedett plusz kilókat, akkor is, ha svédasztalos reggeli és vacsora, esetleg all inclusive ellátás csábításaival is kell szembenéznünk.

Az ember nem azért jár nyaralni, hogy a pihenésre, feltöltődésre szánt idő alatt sanyargassa magát.
 
A svédasztalos étkezések pedig igazán gondtalanná teszik nyaralásunkat, hiszen nem kell azon gondolkodnunk, mit együnk, és a beszerzéssel sem kell bajlódnunk. A bőséges választék azonban veszélyes lehet az alakunkra nézve, ilyenkor hajlamosak lehetünk kalóriadús ételeket választani és többször megpakolni a tányérunkat. Egy kis odafigyeléssel elérhetjük, hogy ne kelljen a plusz kilóktól tartanunk és ne terheljük meg az emésztésünket sem. 
 
Válassz tudatosan a svédasztalról
A szállodákban használt tányérok sokszor túlméretezettek. A hatalmas tányéron az egyébként normál méretű adag is eltörpül. Válassz kisebb méretű tányért, így elkerülheted, hogy egyszerre túl sokat szedj. És mi kerüljön a tányérra?
 
- Válassz fehérjében gazdag reggelit sok zöldséggel körítve
- Az ebéd legyen a legbőségesebb étkezés, ekkor már nyugodtan ehetsz szénhidrátot is.
-Az ebédet követő órákban a legjobb „bűnözni”, például fagyizni, nassolni, vagy desszertet enni.
-Este fogyassz könnyebb ételeket, és kevesebb szénhidrátot, mint ebédre.
-Lehetőleg vacsora után már ne egyél desszertet.
-Ha a tengerhez utazol, használd ki, hogy számos hal és egyéb tengeri herkentyű szerepel az étlapon, ezek energiatartalma általában alacsony és a bennük található telítetlen zsírsavak számos pozitív élettani hatással rendelkeznek.
 
Vigyázat: az all inclusive italfogyasztás hizlal!
 
Ha olyan all inclusive nyaralásra fizetünk elő, amely tartalmazza a korlátlan italfogyasztást is, könnyen láthatatlan kalóriák tömegét ihatjuk meg. Nem is gondolunk rá, hogy a reggeli gyümölcslével, pár pohár üdítővel és koktéllal napközben, majd egy kis alkohollal a vacsorához mennyi felesleges energiát viszünk be a szervezetünkbe. A Pina Colada például igen egészséges italnak tűnhet, van benne zsírégető ananász is, pedig egyetlen pohár akár 880 kalóriát is tartalmazhat, amely majdnem a fele a napi kalóriaszükségletünknek! Ráadásul fogyasztásával a vércukorszintünk is hirtelen megnő, majd egy óra múlva leesik, éhségrohamot kiváltva. Ha koktélozni támad kedved, ne fogd vissza magad, de állj meg egyetlen kisebb pohárnál. Egy pici rövidital fogyasztása étkezés előtt hasznos fertőtlenítő hatása miatt, megelőzve az esteleges egzotikus gyomorbetegségeket. A vacsorához elfogyasztott max. 2 dl száraz vörösbor antioxidáns tartalmával védi szíved egészségét.
 
Válassz egészséges ételt a strandon is!
A szállodai ellátásnál még veszélyesebb alakunkra a strand. Itt sokkal kevesebb az egészséges alternatíva, az árusok egymás után kínálják a sült krumplit, lángost, kolbászt és hamburgert. Édességekből sincs hiány: palacsinta, gofri és hűsítő fagylalt csábít. De aki tudatosan táplálkozik, annak sem kell éhen maradnia. Egészséges alternatíva a hekk, amely értékes telítetlen zsírsavakat tartalmaz, és paprikás lisztben megforgatva is csak 90 kalóriát tartalmaz 10 grammonként. (Egyetlen sajtos-tejfölös lángos 600 kalóriával és rengeteg telített zsírral rendelkezik.)  Sajnos a sült krumpli mellett nem kínálnak egészségesebb köretet, sem főtt verzióját, sem rizst nem vehetünk a strandon.
Így a legegyszerűbb koviubit, vagy ha van, valamilyen salátát enni hozzá. Ha nassolni szeretnénk, vegyünk főtt kukoricát, amelynek szénhidrát-összetétele szabályozza a vércukrunkat, béta-karotin tartalma pedig segíti a szép barnulást. Arra ügyeljünk, hogy kevés sóval kérjük! A gyümölcs is mindig jó választás.
 
Mozogj!
A nyaralás arra is jó, hogy többet mozogj! A szabadság lehetőséget ad a nagyobb fizikai aktivitásra. Légy te is aktívabb, és maradj az nyaralás után is. Engedd el magad, de ne hagyd el magad! Nyaralás alatt fizikailag aligha tudsz túlságosan elhízni, de elindulhatsz a hízás lejtőjén. Arra az egyre figyelj, hogy ez ne történjen meg. Találd meg a kiegyensúlyozott középutat. Ne bánd, ha esetleg felszedtél pár kilót, a lényeg az, hogy nyaralás után ne indulj el a lejtőn, hanem térj vissza a normál kerékvágásba. Közvetlenül nyaralás után nem szabad diétába kezdeni. Ha sokat ettél és ittál, tarts egy-két átvezető napot, és utána rendezd az anyagcseréd.
 
Ne feledd: nem a nyaralás alatt lehet elhízni, hanem utána. Ez azonban nem fog megtörténni veled, ha megfogadod ezeket a tanácsokat.