Hogyan fejleszthetjük gyermekünk kreativitását?

Hogyan fejleszthetjük gyermekünk kreativitását?

Pár jótanács, melyből látható, hogy a kreativitás otthon kezdődik

A kreatív gondolkodás fejlesztéshez nem szükséges méregdrága, nehezen beszerezhető tárgyakat
vásárolnunk. Íme, pár jótanács, melyből látható, hogy a kreativitás otthon kezdődik.
 
Hagyjuk kibontakozni a gyereket!
Ha csemetéd nem rendeltetésszerűen - de okosan - használja a játékait, ne akadályozd meg benne!
Természetesen az ésszerűség határain belül, ha a gyerek mindennel céltalan rombolásba kezd, az
nem az ötletességét bizonyítja. Ellenben sokan követjük el azt a hibát, hogy amikor a kicsi a
társasjáték bábuival bábozni, vagy azokból építkezni kezd, lebeszéljük róla, mondván, ennek a
játéknak más a szabálya, ez nem erre való. Ezzel máris korlátok közé szorítjuk a gondolkodását, olyan
helyzetben, melynek nincs tétje. Az első lépés tehát hogy hagyjuk az önálló kreativitást kibontakozni!
 
Használjuk másképp!
Bábozzunk a matchbox-okkal, építkezzünk a játékfazekakból, poharakból, leporelló könyvekből,
rajzoljunk kavicsokkal, tégladarabokkal, kövekkel. Legyen dob a homokozóvödörből, dobverő a
fakanálból és próbáljuk ki, mennyire más hangon cseng a fa, a fém, a beton és a textil. Ne
ragaszkodjunk az előírásokhoz, bármiből lehet bármi, ez a fantázia lényege!
 
Térjünk el a megszokottól!
A gyerekek esetében a “vicces” szó a varázsige. Például járjatok viccesen séta közben! Tegyétek
másképp a lábatokat, utánozzatok állatokat! A rajzolás is feldobható - bár önmagában egy
kreativitást roppantul fejlesztő tevékenység - ha viccesen rajzoltok! Készüljenek fura állatok, macskák
egérfüllel, oroszlánok elefánt-ormánnyal, sünik nyuszifülekkel... ami csak eszetekbe jut! Még a
szennyesruha összeszedése is mókává válhat, ha célbadobóst játszotok a ruháskosárral. Törekedjetek
arra, hogy olykor változtassatok valamin, ami már megszokottá és unalmassá vált számotokra.
 
A legfontosabb, hogy a gyermek lássa: mindenhez többféleképpen is hozzá lehet kezdeni, csak
ötletesség kérdése, hogy hogyan. Egy problémára mindig számtalan megoldás létezik, a cél pedig az,
hogy a cseperedő gyermek számára alapvető megoldási stratégia legyen a járatlan utak keresése.