Így fejleszd a szürkeállományod

Így fejleszd a szürkeállományod

A testmozgás, a helyes étrend és a mentális kihívások jót tesznek az agynak.

A legtöbb kísérlet erre az eredményre jutott, viszont vannak olyan tevékenységek is a listán, amiről Te sem gondoltad volna, hogy segíthetnek a szürkeállományod fejlesztésében.
 
Mozogj! A rendszeres testmozgás nagyon jót tesz az agynak. Egy kutatás szerint azoknak, akik heti háromszor 10-40 percet sétáltak, egy év után 2 százalékkal nőtt a nagyagyuk kapacitása. Minél többet mozogsz, annál jobb eredményt érhetsz el.
 
Meditálj napi 20 percet! A túl sok  kortizol  - stresszhelyzetek kezelésére szolgáló hormon - méreg az agynak. A meditáció egy hatékony fegyver lehet a túl sok kortizol termelődése ellen. Ezt az egyszerű gyakorlatot bármikor elvégezheted: ülj le, csukd be a szemed, lélegezz be lassan és számolj el 5-ig, majd ugyanígy lélegezz ki. Ismételd 5 percig. Koncentrálj a számolásra, a légzésre és próbálj meg nem elkalandozni. Ezt a gyakorlatot naponta kétszer érdemes elvégezni, de ha stresszesebb napod van, akár 3-4 alkalommal is.
 
Fogyassz omega-3 zsírsavat! Azok, akiknek magasabb a DHA és EPA szintje - ami a zsíros halakban található - nagyobb a nagyagya. 
 
Játssz videójátékokat! Persze csak mértékkel… Amikor kutatók MRI segítségével összehasonlították a videójátékokat játszó és nem játszó alanyok agyát, azt tapasztalták, hogy a videójátékokat játszóknak nagyobb volt a szürkeállománya és jobb agyi kapcsolatokkal rendelkeztek. Kijelenthetjük, hogy a videójátékok nem rombolják az intelligenciát, mint ahogy sokan gondolják, sőt segítenek abban, hogy gyorsabban tanulj és fejlesztik a döntéshozóképességed.
 
Zsonglőrködj! Azoknak, akik három labdával gyakorolták a zsonglőrködést három hónapon keresztül, 3 %-os növekedést mutatott a szürkeállományuk. Nem kell profinak lenned, a kedvező hatás fenntartása szempontjából a folyamatos gyakorláson van a hangsúly.
 
Memorizálj valamit minden nap! Az agyi kapacitás növelése nem egyszerű feladat, de a memorizálás ebben is segít. Kutatók megállapították, hogy orvostanhallgatóknak nagyobb volt az agyi kapacitásuk, miután tanultak.