Indítsd jógával a napod!

Indítsd jógával a napod!

Egy jól indult reggel az egész napodat meghatározhatja

Akár kipihenten ébredsz, akár félholtan vonszolod el magad a kávésbögrédig, ez a pár egyszerű, energetizáló jógagyakorlat csak javíthat a reggeleden. Egy jól indult reggel az egész napodat meghatározhatja, ezért igazán megéri rászánnod 5 percet. 
 
1. Csecsemőpóz
Ülj a sarkadra, a térdeid legyenek vállszélességben, nagylábujjaid érjenek össze. Kilégzésre dőlj előre, kezeidet nyújtsd előre, és lazulj el, miközben homlokon a talajon pihen. Ez a póz segít, hogy nyugodtan indítsd a napot. Tölts el benne 10 légzésnyi időt, úgy, hogy minden testrészedet ellazítod.
 
 
2. Macskapóz
Az iskolai tornaórákról jól ismert gyakorlatot akkor cicahát-kutyahátnak hívtuk. Tízszer ismételve bejárathatod, felfrissítheted vele a gerinced. Megszünteti a hátadban a merevséget, és ellazítja a nyak izmait is. Figyelj a légzésre! Cica póznál kilégzés és a nyak ellazítása, kutya póznál belégzés, a fej emelése feszítés nélkül, a has ellazítása.
 
 
3. Hegytartás, vagy lefelé néző kutya
Ez a póz ellazítja a nyakat, és kellemesen megnyújtja a láb hátsó izmait. Szuper napindító, a keringésednek is jót tesz, és elárasztja oxigénnel az agyat. Térdenállásból indítsd. Szívd be a levegőt, amikor a sarkad a lábujjaid fölé kerül és lélegezz ki, amikor felnyomod a csípődet egy fordított V pózba. Tartsd ki 10 egyenletes légzésig, és ügyelj rá, hogy a hasad behúzva maradjon.
 
 
4. Előrehajlás
A hátnak ennél jobb lazítás nem is kell! Engedj el minden feszültséget és csak lógj – ismét 10 légzésen át, amiből az első és az utolsó legyen egy mély sóhaj! Ha nagyon feszül a lábad hátsó része, picit behajlíthatod a térded.
 
 
5. Harcos 1.
A csípőd meghálálja, ha rendszeresen gyakorlod ezt a pózt, hiszen kiváló nyújtás számára és az önbizalmadat is növeli. Köszöntsd a napot ezzel a pózzal, mindkét oldalra 5-5 légzésig fordulva. Figyelj rá, hogy lábfejeid ne legyenek egy vonalban, mert úgy nehéz megtartani az egyensúlyod, hátul lévő lábfejed 45o-os szögben álljon, térded pedig ne menjen a boka elé. Vállaidat tartsd lent.
 
 
6. Harcos 3.
Ebben a pózban egyszerre edzed a hasizmaidat, és fejleszted az egyensúlyérzéked. Javítja a memóriát és a koncentrálóképességet, ezáltal produktívabbá teszi a reggeledet. Kilégzésre dőlj előre és emeld a lábad, míg párhuzamos nem lesz a talajjal. Kezeidet tarthatod mellkasod előtt imádkozó pózban, vagy nyújtsd előre vállszélességben, tenyereid nézzenek egymás felé, fejed ne feszítsd hátra. Tartsd meg 5 légzésig, majd kilégzésre egyenesedj föl. Amíg bele nem jössz, felemelt lábadat, vagy kezeidet is támaszthatod a falnak.
 
Ezután térj vissza a csecsemőpózba, lazulj el néhány mély lélegzet erejéig, és már indulhat is a nap!