Irány fejjel lefelé!

Irány fejjel lefelé!

Ideje szó szerint feldobni a talpunk és más szemszögből látni a világot!

A legtöbbünket a mozgással kapcsolatos komfortzónájából kevesebb dolog tud jobban kimozdítani, mint a fejen-, vagy kézenállás, különösen, ha keveset gyakoroljuk. Érdemes megszabadulnunk az ellenérzésünktől, mivel kifejezetten egészséges, ha alkalmanként eltöltünk egy kis időt fejjel lefelé.
 
A fordított testhelyzet nem természetes pozíció a testünk számára, viszont kivételes alkalmat kínál arra, hogy a gravitációt az előnyünkre fordítsuk. Mégis, milyen előnyei vannak a gyakorlatnak?
 
Jót tesz a gerincnek
Fejjel lefelé lógás közben a gerincünkre gyakorolt nyomás csökken, a gerincoszlop tehermentesül és
megnyúlik, a gerincfolyadék keringése pedig megélénkül, ezáltal a gerinc egészségesebbé és
rugalmasabbá válik.  
 
Fontos megjegyezni, hogy ilyen pózban túl sok időt eltölteni kifejezetten veszélyes, tehát semmiképp se aludj denevérként. A kulcs ebben az esetben is a mértékletesség.
 
Csökkenti a stresszt
A fordított testhelyzet kiválóan hozzásegít a tudatos jelenléthez. A szokatlan póz segít megállítani
gondolatáradatunkat, hiszen az egyensúly megtartása extra koncentrációt igényel, ami egyfajta
meditációként is felfogható.
 
Élénkíti a keringést
Semmi sem segít több oxigénhez juttatni az agyunkat, mint egy perc fejen-, vagy kézenállás. Remek módja a hatékonyság és koncentráció fokozásának. Ráadásul a fordított testhelyzet élénkíti a nyirokkeringést is, ami erősíti az immunrendszert.
 
Segíthet hátfájás esetén
Ez a pozíció sokat segíthet a hátfájósoknak a kellemetlenségeik enyhítésében, de ez természetesen nagyban függ a hátfájás okától. Már az is enyhülést hozhat, ha egyszerűen lelógatjuk felsőtestünket az ágy széléről. Azonban mielőtt bármilyen fordított testhelyzettel próbálkoznánk, gerinc- és keringési problémák esetén feltétlenül beszéljünk orvosunkkal, gyógytornászunkkal.
 
A fejenállás ingyenes, egyszerű és hatása megfiatalít.