Játékok a természetben

Játékok a természetben

Ha a bennünk lévő gyermek már elfelejtette milyen is volt a szabadban játszani, az alábbi sorok
szolgáljanak emlékeztetőül.
 
Ha kisgyerek van a családban, magunk is tapasztalhatjuk, micsoda élvezettel veti bele magát a
természet „játékaiba”: leveleket gyűjt, pocsolyában játszik, pillangókat kerget, bogarakat
tanulmányoz.
 
A gyerekek sokkal fogékonyabbak a tapasztalati tanulásra, szemben a verbális magyarázatokkal. A
természetes környezet millió lehetőséget biztosít a cselekedve tanulásra – főként, ha ebben a szülő is
partner tud lenni.
 
Nem kérdés tehát, hogy a természetben töltött idő nemcsak remek kikapcsolódás a család számára,
de a testi-lelki egészség és a szoros családi kötelékek kialakításának is nagyszerű terepe.
 
S ha kicsik és nagyok készen állnak a közös játékra, néhány egyszerű játékötlettel is szolgálunk!
 
KAVICS BINGÓ
Gyűjtsünk kavicsokat, de nem ám akármilyeneket! Legyen köztük egy éles, egy lapos, egy dundi, egy
sima felszínű, egy érdes, egy egyszínű, egy sokszínű, egy apró és egy óriási. Kinek gyűlik össze
elsőként a teljes készlet?
Mit fejleszt? – felfedezőkedv, megfigyelőképesség
 
TÓCSAPARTI
Egy esős nap után keressünk egy tócsát, és vizsgáljuk meg közelebbről: egy bottal mérjük meg a
mélységét, ugorjunk bele páros lábbal és a lehető leghangosabb csobbanással, dobáljunk bele
különböző dolgokat (kavics, levél, toboz, stb.) és figyeljük meg, melyik mekkorát csobban, elmerül-e
vagy sem, nézzük meg a tükörképünket a víz felszínén, és nézzük meg, mi történik, ha közben valamit
a tócsába dobunk. Látogassuk meg a tócsát egy, két, három nappal később: változott a mérete,
alakja?
Mit fejleszt? – felfedezőkedv, lelkesedés
 
CSILLAGLES
Ha tiszta az égbolt, lessük meg együtt a csillagokat! Aki talál egy csillagot az égbolton, kívánhat
valamit. Keressük meg a csillagképeket és meséljünk a csillagokról. Vajon minden csillag egyforma?
Miért tűnnek ilyen aprónak? Honnan tudjuk, hogy milyen messze vannak?
Mit fejleszt? – megfigyelőkészség, képzelőerő