Jóga a levegőben

Jóga a levegőben

Vannak még emlékeid arról, ahogy gyerekkorodban fejjel lefele lógtál a korlátról, vagy hintáztál?

Az aerial jógával újraélheted az önfeledt gyerekkort, újra igazán szabadnak érezheted magad!
 
Miért korlátoznád a jógagyakorlást a talajra?
Ha úgy érzed, nem vagy elég erős, vagy hajlékony bizonyos jóga pózokhoz, vagy még hiányzik a megfelelő egyensúlyérzéked az egylábas, vagy kartámaszos pozíciókhoz, próbáld ki az aerial jógát. Ha már gyakorlottabb jógázó vagy, akkor is segíthet abban, hogy megérezd a pontos irányokat, a szükséges és elégséges erőkifejtés mértékét egyes ászanákban, így támogatva a talajmenti gyakorlásodat.
 
Miért érdemes hát elemelkedned a talajtól?
Az aerial jóga nagyon jó móka
Azzal, hogy új dolgokat próbálsz ki, számodra ismeretlen területeket fedezel fel, új oldalról ismerheted meg önmagadat és a képességeidet is. Egy újfajta mozgásforma elsajátítása segíti megerősíteni benned a fejlődés, a növekedés, a bátorság érzeteit mind fizikai, mind mentális szinten. A rácsodálkozás képessége a kulcs a fiatalság megőrzéséhez. A gyakorlásodat csak segítheti egy kis nevetés, egy kis kíváncsiság, az öröm és új helyzetek megtapasztalása. Ha új dolgokat próbálsz ki, növeli az önbizalmadat, ezzel növelve a hitedet a saját képességeidben. Ezek a pozitív gondolatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a hétköznapjaid is egészségesebbé, boldogabbá váljanak.
 
Fejleszti a propriocepciót és az egyensúlyt
Az egyensúlyérzetünk felelős azért, hogy stabilak tudjunk maradni egy helyzetben, a propriocepció pedig az a képességünk, ami lehetővé teszi a mozdulataink, a mozgásunk kivitelezésének tudatosítását és tudatos irányítását. A propriocepció által vagyunk képesek elhelyezni a testünket a talajhoz, vagy egy tárgyhoz képest a térben. Mind az egyensúly, mind a propriocepció gyakorlással fejleszthető.
 
Az aerial jóga egy selyem hintát (hammockot) használ a test súlyának megtámasztására. A hammock egy, vagy két ponton van rögzítve a mennyezetre, mozgása folyamatosan arra készteti a testet, hogy apró korrekciókat végezzen a testtartás fenntartása érdekében. A legtöbb tradicionális póz megtartása a levegőben végezve még nagyobb tudatosságot igényel, az aerial jóga gyakorolók arról számolnak be, hogy mióta a levegőben is gyakorolnak, könnyedebben tudnak mozogni a térben, javult a mozgáskoordinációjuk és a teherbírásuk.
 
A felfüggesztett helyzet segíti a relaxációt
A jóga segíti az elme elcsendesítését. A paraszimpatikus idegrendszeri tónus erősödésével a test ellazul. Az aerial jóga gyakorlatai lágy ringatással stimulálják a paraszimpatikus idegrendszert. A ringatással ellazulunk, mert azokra az érzetekre emlékeztet minket ez a helyzet, mint amiket az anyaméhben éreztünk. A relaxációnak számos pozitív hatása van, például csökkenti a kortizol (stressz hormon) szintjét, csökkenti a vérnyomást és erősíti az immunrendszert. Ezek a mozdulatok továbbá segítik a két agyfélteke közti együttműködést, új idegrendszeri kapcsolatok kialakítására késztetik az idegrendszert.
 
Újabb lendületet ad a gyakorláshoz
Minden gyakorlási folyamatban eljön az idő, amikor szükségünk van újabb lendületre. Ha rendszeresen gyakorlunk, könnyen előfordulhat velünk, hogy már megszokásból mozgunk. Eljöhet az idő, amikor új inspiráció tud lendületet adni a fejlődésünkhöz. Az, hogy elszakadunk a talajtól, segíthet abban, hogy egy már évek óra gyakorolt ászanát, pozíciót egészen más oldaláról ismerjünk meg, ráérezzünk a pontos irányokra, a szükséges és elégséges erőkifejtés mértékére az adott pózban. Az aerial yoga segít abban, hogy újra felfedezzük a medence környéki izmok szerepét az egész test stabilizálásában. Megtapasztalhatjuk, hogyan reagál a test ismeretlen pozíciókban. Ez az új dimenzió segít abban, hogy még többet megtudjunk önmagunkról, hogy megtapasztaljuk a középpontunkat.