Legnépszerűbb jógatípusok

Legnépszerűbb jógatípusok

Tekintsük át testet, a lelket, a szellemet, és az egész életmódunkban valódi, mélyreható változásokat előidézni képes, legnépszerűbb jógafajtákat.

HATHA JÓGA
A jógát hosszú évtizedekig a hatha jóga ászanáival, azaz statikus testhelyzeteivel azonosította a közvélemény, s a kezdő jógázók ma is legtöbbször ennek gyakorlásával kezdenek. A hatha szóban a „ha” szócska jelentése: nap, a „tha” pedig holdat jelent – ez az ellentétpár az emberben is jelen levő ellentétes energiákat, illetve az azok egyensúlyára, egységére való törekvést jelképezi. Legfontosabb részei az ászanák (testhelyzetek), a légzőgyakorlatok (pránajáma) és a tisztítógyakorlatok (kriják). Testgyakorlásként végezve erősíti az izmokat, kiegyensúlyozza az idegrendszert, fejleszti az összpontosítás képességét, oldja a feszültséget.
 
NŐI JÓGA
A női jóga a jóga gyakorlatait a női test és lélek speciális igényeihez igazítja: erősíti és kondicionálja a medencealapi záróizmokat, segít az intim területeket érintő problémák (pl. menstruációs problémák, inkontinencia, a szexuális élet zavarai, fogamzási nehézségek), valamint a nőiség megélésével kapcsolatos lelki „gubancok” gyógyításában, az elfojtások feloldásában, a stressz enyhítésében.
 
RELAX JÓGA
A stresszbetegségek megelőzésére és gyógyítására is alkalmas jógaórák résztvevői olyan gyakorlatokat tanulhatnak meg, amelyek pihentetik az idegrendszert, segítenek a stresszhatások feloldásában, és akár a hétköznapi stresszhelyzetekben is kiválóan alkalmazhatók. Az órák másik fontos része a relaxáció, az ellazulás, illetve az ellazult állapot fenntartása a mindennapokban.
 
BIKRAM-JÓGA
A Bikram-jóga 26 gyakorlatát Bikram Choudhury állította sorba úgy, hogy minden gyakorlat – saját speciális hatása mellett – egyben fel is készíti a szervezetet a következőre. A másfél órás jógaórák 38-40 °C-ra felfűtött teremben zajlanak, így egészen Indiában érezheted magad. Ebben a melegben lazábbak az izmok és a szalagok, kisebb a sérülésveszély, és az izzadás miatt gyorsabban tisztul a test. Oda kell viszont figyelni a folyadékfogyasztásra!