Mi kell egy jó piknikhez?

Mi kell egy jó piknikhez?

Megérkezett a tavasz, és vele együtt a kiránduló idő!

Töltsünk hát minél több időt a szabadban – és közben ne feledkezzünk el a környezetvédelemről és az egészséges életmódról sem. Az alábbi tippek segíthetnek ebben.
 
Maradjunk a közelben
Vezessünk kevesebbet, sétáljunk, menjünk biciklivel vagy tömegközlekedéssel. Miért? Energiát takarítunk meg és csökkentjük a levegőbe kerülő szennyező anyagok mennyiségét azzal, hogy kevesebb kilométert autózunk. Sétával, biciklizéssel is megtehetünk egy rövidebb utat; éljünk a helyi lehetőségekkel! Tájékozódjunk, milyen helyi természeti övezetek, parkok, túra útvonalak vannak a közelben. Ha nem tudjuk fejből, bármelyik utazási irodában segíthetnek.
Használjunk újrahasznosított dolgokat
 
Beleértve az edényeket, szalvétát, a műanyag dobozokat és egyebeket. Évek alatt jelentősen csökkenteni tudjuk az eredeti erőforrások használatát; hosszútávon pénzt takarítunk meg. Vásároljunk újrahasznosított edényeket, abroszt, hőpalackot, szigetelt táskát, műanyag dobozt, textil szalvétát és konyharuhát, stb. Ha eldobhatóra van szükségünk, válasszuk az újrahasznosított papírból készült eszközöket! Ne feledkezzünk meg a szemetes zsákról sem. Az elhasznált szalvétákat, papírárut, csomagolást gyűjtsük össze és vigyük haza kidobni.
Használjunk természetes rovarriasztót és fényvédőt
 
Alkalmazzunk kevésbé mérgező termékeket!
A természetes alapanyagokból készült termékekkel sokkal jobban járunk – helyi boltokban és online is beszerezhetjük őket. Biztonságosabbak ránk, az egészségünkre és környezetünkre nézve is.
 
Mit tegyünk a kosárba?
 
Friss ropogtatnivalók
 
Szeleteljünk fel ujjnyi vastag csíkokba, kalciumban, vasban, B-, és C-vitaminban gazdag finomságokat, mint amilyen a sárgarépa, az uborka, valamint az angolzeller, és mellé készítsünk egészséges mártogatóst.
2-3 dl natúr joghurtban keverjünk el ½ mokkáskanál zöldfűszert, 1 teáskanál apróra vágott metélőhagymát, ízesítsük Himalája sóval, és őrölt fekete borssal. A mártogatóst jól zárható tartóba töltsük! Ezek a vitaminban, ásványi anyagokban gazdag rágcsálnivalók nemcsak finomak, de diéta és méregtelenítés idején is a segítségünkre lesznek, valamint hozzájárulnak az egészséges emésztés fenntartásához.
 
Ínycsiklandó tonhalkrém
 
Az egészséges ételek sorából ez a finom tonhalkrém nem maradhat ki: 15 dkg aprított tonhalat csepegtessünk le, keverjük össze 15 dkg energiaszegény majonézzel, 5 dkg aszalt paradicsommal és 1 kis fej apróra vágott lilahagymával. Az egészet ízesítsük Himalája sóval, valamint őrölt borssal, és pár csepp anyagcsere pörgető citrommal. Végül alaposan keverjük el a krémet, és jól zárható dobozban tegyük el a hűtőbe indulásig. Ezt a C-, B- és E-vitaminban gazdag finomságot a pikniken egészséges teljeskiőrlésű szénhidráttal, rozskenyérrel fogyasszuk!
 
Egészséges áfonyás keksz
 
Az édesszájúak nagy örömére az egészséges ételek sorából az édességeket sem kell nélkülöznünk – természetesen, a mérték itt is, mint mindenben, fontos!
2,5 bögre rostban gazdag zabpelyhet keverjünk el ¼ bögre zabliszttel, 1 csipet sóval, 1 teáskanál anyagcsere pörgető fahéjjal és szódabikarbónával. Adjunk hozzá 1 mokkáskanál immunerősítő citromlevet, 4 evőkanál lúgos hatású repcemézet, 10 dkg olvasztott vajat, és 1 csomag cukormentes, antioxidánsokban gazdag, aszalt vörös áfonyát. A masszánkat dolgozzuk el alaposan, majd egy kanállal formáljunk kis korongokat, és sütőpapírral bélelt tepsiben süssük 180-200 fokon, 10-12 perc alatt aranybarnára!