Miért iktasd ki a szundi gombot az életedből?

Miért iktasd ki a szundi gombot az életedből?

Jó ez az egészségednek? Vagy pont emiatt leszel még kimerültebb?

Kérdezz meg bárkit az ismerősi körödben, megnyomják-e reggelente a szundi gombot, s a válasz szinte biztos, hogy egyöntetűen igen lesz. Az emberek többsége ugyanis az első csörgésnél olyan álmosnak érzi magát, hogy inkább visszaalszik még 5-10 percre, gondolván, hogy így több idő jut pihenésre. De biztos, hogy olyan jó ez az egészségednek? Vagy pont emiatt leszel még kimerültebb?
 
Ideális esetben nagyjából egy órával a reggeli ébredés megszokott időpontja előtt a szervezet elkezd készülni a felkelésre. 
 
Tested hőmérséklete emelkedik, véget ér a mély alvás ciklusa, és olyan hormonok - dopamin, kortizol - szabadulnak fel, amelyek energiát szolgáltatnak majd a napkezdéshez. Amikor a csengő megszólal, és Te megnyomod a szundi gombot, megzavarod az alvási ciklusodat. Azáltal, hogy adsz magadnak még öt - esetleg még sokszor öt - perc haladékot, újraindítod az alvási ciklust, egy mélyebb alvási fázisba küldöd vissza magad. Vagyis ahelyett, hogy a szervezeted az ébredésre készülne, az ellenkező irányba halad. A testedet arra kényszeríted ezáltal, hogy egyetlen reggel alatt többször is átélje az ébredési folyamatot. Összezavarod az agyadat is: egy idő után megszokod, hogy az ébresztő hangja nem azt jelenti, hogy ideje felkelni, hanem azt, hogy még mindig van néhány perced aludni. Ennek eredményét tapasztalhatod, amikor a következő riasztáskor fáradtabbnak érzed magad, mint az előzőnél. 
 
Teszteld! Kezdd a napod a szundi gomb mellőzésével 5 napon keresztül, és a hét második felére biztosan érezni fogod a pozitív változást!
 
Tipp: ha teheted, ruházz be egy olyan ébresztőórára, mely csipogás vagy csörgés helyett a fény erejével ébreszt. Ezek az órák úgy működnek, hogy a beállított időpont előtt nagyjából fél órával fokozatosan elkezdenek világítani, így a hajnali napfényt "imitálják". Ezek a lámpák kíméletesebb ébredést tesznek lehetővé.