Milyen edzés illik hozzád?

Milyen edzés illik hozzád?

Az elhatározás már lehet, hogy Benned is megszületett, hogy elkezdj rendszeresen mozogni. Azt
azonban egyáltalán nem könnyű eldönteni, milyen edzésformát válassz, amiben jól érzed Magad,
és ami mellett hosszú távon ki tudsz tartani.
 
Lehet, hogy a barátnőd rajong a zumbáért, a kollégád minden reggel úszik, a szomszédod pedig a
teniszre esküszik, ha nem szeretsz mások előtt riszálni, hajnalban felkelni, vagy nehezen viseled a
vereséget, akkor egyik sem neked való. Ha viszont megtalálod a számodra ideális sportot, megmarad
a motivációd és kisebb eséllyel hagyod abba a mozgást.
 
Mielőtt edzésformát választanál, gondold át, milyen személyiségtípus vagy. Könnyen barátkozol,
szeretsz emberek közt lenni, vagy inkább egyedül hajtod végre a legtöbb feladatot? Szereted a
kihívásokat, a szokatlan dolgokat, vagy akkor érzed magad biztonságban, ha minden a megszokott
kerékvágásban halad?
 
Az sem mindegy, milyen az állóképességed, teherbírásod, kitartásod. Vannak, akikben túlteng az
energia, rövid ideig maximális fordulatszámon pörögnek, de hamar elfáradnak. Mások nehezebben
kezdenek hozzá az edzéshez, ám amint ráhangolódtak, másfél-két órán keresztül gond nélkül bírják a
terhelést.
 
A változatosságra vágyók is másféle sportot igényelnek, mint a monotóniát jól tűrők. Ha ezekhez a
tulajdonságokhoz hozzáteszed a testalkatod típusát, könnyen találsz olyan sportot, amit nem
kínszenvedés, hanem öröm lesz hosszú távon is folytatnod.
 
Nyüzsgő, társaságkedvelő vagy? Neked találták ki a csoportos aerobik órákat, a csapatban
történő futást, de ha kevésbé megerőltető sportra vágysz, a gerinctorna-órákon is kitűnő a hangulat.
Magadnak való, önálló személy vagy? Bizonyára kínosan éreznéd magad mások szeme láttára edzeni.
Menj inkább egyedül futni, de ha inkább erősítő edzésre vágysz, beszerezhetsz otthonra kézi
súlyzókat, a youtubeon rengeteg edzést találsz. Így a saját ritmusodban, önmagadhoz mérten fogsz
fejlődni.
 
Szereted az állandóságot? Válaszd a callanetics órákat, ahol sok egyforma, pici mozdulatot kell
elvégezni, miközben nagyon megdolgoztatod a mélyizmokat. Néhány hét alatt remek alakod lesz!
A  pilates  is jó választás, itt is lesznek ismétlődő gyakorlatok, az oktató külön odafigyel minden
résztvevőre.
 
Teljesítménycentrikus vagy? Akkor nem csak azért sportolsz, hogy átmozgasd magad az ülőmunka
után. Fontos számodra, hogy célokat tűzz ki, és kitarts mellettük. A crossfit training épp neked való,
hiszen itt a legtöbb feladatot időre kell elvégezni, ezért jól mérhető a fejlődés. De a futás, úszás is
szóba jöhet, a távok és a tempó emelésével.
 
Pörgős, tevékeny, energikus vagy? Ekkor érdemes kétféle módszert kipróbálnod. Valakinek ilyenkor
egy megnyugtató, relaxáló mozgásforma válik be, mint a jóga, a tempós gyaloglás. Segít elengedni a
feszültséget, átváltani lassabb fordulatszámra.
 
Ha neked ez mégsem esik jól, mert megőrülsz a lassú, hosszan kitartott mozdulatoktól, próbáld ki az
ellenkezőjét. Válassz gyors aerobikot, pattanj kerékpárra egy spinning órán, esetleg vegyél részt egy
kangoo-edzésen! Így szinte elégeted a nyugtalanságot és a felesleges energiákat.