Pörgesd fel az anyagcseréd

Pörgesd fel az anyagcseréd

Az alábbi tippeksegítenek.

A megfelelő testsúly kialakításában nagy szerepet játszik, hogy mennyire jól működik az
anyagcserénk. Ha problémák adódnak az anyagcserében, akkor könnyebben lerakódnak a
méreganyagok, és a különböző betegségekkel, na meg a plusz kilókkal is meggyűlik a bajunk egy
idő után.
 
Hogyan bírhatjuk rá anyagcserénket, hogy magasabb fokozatra kapcsoljon? 
 
1. Soha ne koplaljunk, és kerüljük a túlevést! Napi ötszöri étkezésre van szükség ahhoz, hogy ne
terheljük meg egyszerre a gyomrunkat. A túlevés nemcsak nagy pocakot eredményez, de a
közérzetünknek sem tesz jót. Bágyadttá, enerválttá tesz, és ha naponta csak egy-két alkalommal
eszünk, az is lassítja az anyagcserét. A főétkezések között csillapítsuk az éhséget egy kis egészséges
nassolnivalóval, például banán chipsszel vagy egy kis marék diófélével. Ezek kiválóan serkentik az
anyagcserét is.
 
2. A reggelit semmiképp ne hagyjuk ki, hiszen bizonyos kutatások szerint azok a nők, akik nem
reggeliznek, négyszer annyi eséllyel híznak el, mint azok, akik esznek valamit reggelire. Fogyasszunk
egészséges, fehérjékben, rostokban, és vitaminokban gazdag élelmiszereket. A tojás, zabkása,
zöldséges túró vagy humusz teljes kiőrlésű, magos pékáruval jó választás lehet.
 
3. A jó anyagcsere egyik sarkalatos pontja a rostos ételek fogyasztása. A rostok serkentik az
anyagcserét, javítják a bélműködést. A zabkorpa, a zab-, rozs- és búzapehely, a barna rizs mellett a
legtöbb zöldség és gyümölcs is kiváló rostforrás.
 
4. Nagyon fontos, hogy elegendő folyadékot fogyasszunk. Gyakran elfelejtik megemlíteni, hogy a sok
rostos étel fogyasztásával éppen ellenkező hatást érhetünk el, ha nem iszunk mellé vizet. A
folyadékkal teli rostok azonban serkentik az anyagcserét, és áthaladva a tápcsatornán, megtisztítják
azt. Fogyaszthatunk tiszta vizet, gyümölcsökkel ízesített vizet, gyógynövényteát.
 
5. A zöld tea nagyon jó hatással van az anyagcserére, és a zsírbontást is beindítja. Ebéd után igyunk
meg egy csésze zöld teát.
 
6. Fogyasszunk rendszeresen olajos magvakat, brokkolit, száraz babot, sajtot, és más különböző
kalcium tartalmú élelmiszereket. A kalciumhiány lassítja az anyagcserét.
 
7. Mozogjunk rendszeresen, ez ugyanis felpörgeti az anyagcserét, és sokkal egészségesebbek leszünk
hatására. A rövidebb, de magas intenzitású edzés jobban beindítja az anyagcserét.