SMR henger, izomlazítás felsőfokon

SMR henger, izomlazítás felsőfokon

Mi az SMR?

Sportolsz, ülő- vagy álló munkát végzel, és folyamatosan szenvedsz a feszülő izmok miatt? A
probléma megoldására és a feszes izmok okozta fájdalom enyhítésére egy egyszerű eszköz lehet a
megoldás. Ez nem más, mint az SMR henger.
 
Mi az SMR?
Az SMR betűszó az angol Self Myofascial Release rövidítése, ami az izompólya vagy a kötőszövet
kompressziós önmasszázsát és fellazítását jelenti.  
 
Az SMR-t eleinte az élsportolók és edzők alkalmazták, innen lassan beszivárgott az edzőtermekbe és
ma már sok ember otthonában is megjelent, mint izomlazító eszköz. Sajnos azonban még mindig elég
kevesen ismerték fel a jelentőségét, pedig nagyon hasznos eszköze a regenerációnak és annak, hogy
probléma nélkül mozogj a mindennapokban.
 
Milyen hatásai vannak?
SMR henger segítségével növelhető az ízületek mozgástartománya, csökkennek a krónikus gerinc-,
ízületi- és izompanaszok, fájdalmak. Javítja a testtudatot, a koordinációt, a sportolói teljesítményt, és
még a narancsbőr elleni harcban is bevethető.
 
Rendszeres otthoni és/vagy edzőtermi használata nem csak a sportolók, de a mozgásszegény
életmódot élők számára is ajánlott, hiszen jelentősen enyhítheti az ülőmunkát végzőknél jelentkező
nyaki- és deréktáji fájdalmat, merevséget.
 
Hogyan működik?
A rossz tartástól, vagy intenzív igénybevételtől tartóan feszes izmok akarattal sajnos nem lazíthatóak
el, a merev izmokat pedig nem lehet hatékonyan megnyújtani. A masszázs mind a lazítás, mind a
nyújtás szempontjából remek választás.
 
Az SMR eszközök hatása azon a végtelenül egyszerű elven alapul, hogy a feszes izmokra megfelelő
erejű nyomást gyakorolva idegrendszerünk a fájdalom elkerülése érdekében reflexesen – tehát
akaratunktól függetlenül – ellazítja az adott. A hengerre ráfeküdve szabályozható erejű nyomás alá
kerülnek a feszes izmok, s az ily módon ellazított szöveteket a hengeren történő ide-oda gördüléssel
alaposan átnyújthatjuk. Jellemzően 5-10 perc hengerezés elegendő ahhoz, hogy fellazítsuk és
megnyújtsuk az izmokat és az izompólyát, ezáltal megelőzzük a krónikus feszesség kialakulását.
 
Kinek ajánlott a mindennapos izomlazítás?
A henger a profi, az amatőr és hobbisportolók, valamint az ülőmunkát végzők számára hasznos is
találmány. Nem csak izomlazításra, de bemelegítésre és nyújtásra is remekül használható.
Bemelegítés során alkalmazva javítja az adott terület vérellátását, rugalmassá teszi az izompólyát,
ezáltal segít a sérülések elkerülésében. Növeli a mozgástartományt és javítja a propriocepciót, azaz
felkészíti a testet a terhelésre. Az edzés végén hatékonyan lazítja el és nyújtja meg az izmokat és az
izompólyát, így megelőzi az izomláz, a letapadások és a krónikus feszességek kialakulását, de ne
feledd, hogy nem váltja ki az edzés után végzett nyújtást.