SUP Jóga

SUP Jóga

Egyre több olyan sport van, ami ötvözetként jön létre, két teljesen önálló sportágból. A SUP jóga is ilyen, amely a tradicionális jógát keresztezi az állva evezéssel. A Stand Up Paddle már évek óta népszerű szabadidős tevékenység itthon is. A SUP jóga esetében evezésről szó sincs. De akkor mi köze a kettőnek egymáshoz?
 
A SUP (Stand Up Paddle) egy szörfdeszkához hasonlító, de annál szélesebb, felfújható, vízen úszó deszka, amelyre ráállva, evezve haladhatunk a vízen. A jóga testet és lelki egészséget egyaránt elősegítő mozgás és filozófia. A kettő ötvözetében egyesülnek a legjobb tulajdonságok, leginkább azzal, hogy a szabad levegőn, a természettel, a vízzel közvetlen kapcsolatba kerülve gyakorolhatunk. Az ászanákat, vagyis a jóga tartásokat a vízen, a már említett szörfdeszkán kell végezni – a deszkák ebben az esetben rögzítve vannak viszonylag sekély vízben, ám nem állnak ellen a víz hullámzásának. Ezzel együtt lesz különleges az élmény!
 
1. Hatékony alakformálás
A hullámzó vízen a gyakorlatok közbeni folyamatos mikromozgások erősítik a mélyizmokat és az egész testet tonizálják. A SUP jóga alaposan megdolgoztatja a mély,- és tartóizmokat, formálja a popsi, comb, has, láb és hátizmokat, kiváló zsírégető, fejleszti az egyensúlyérzékünket.
 
2. Kezdők is bátran kipróbálhatják
A SUP jóga órákon a kezdők számára is kivitelezhető gyakorlatokat végeznek, ugyanakkor a gyakorlott „jógik” sem csalódnak majd, hiszen a gyengéden hullámzó vízen és a különleges deszkákon új élményt nyújtanak az esetleg már ismert gyakorlatok is.
 
3. Elűzi a stresszt
Aki próbálta már a SUP jógát, az azt mondja: a deszkán való állandó egyensúlyozás, a jóga gyakorlatok pontos kivitelezése összpontosítást igényel, lecsillapítja az elmét, elvonja a figyelmet a mindennapi gondokról, így kiváló módszer a stressz kezelésére.
 
4. Segít meditálni
A természet közelsége, a csend, a víz vibrálása különösen jó környezetet teremt a meditációhoz. Az órák általában ráhangolódással kezdődnek, a résztvevők törökülésben, csukott szemmel, a jógaoktató instrukciói alapján először a környezet hangjait figyelik meg, lecsendesednek.
 
5. Tavasztól őszig SUP
Nagy melegben különösen jól esik, de nem kell ahhoz izzasztó kánikulának lennie, hogy deszkára szálljunk, hiszen a víz hőfoka nem számít: amint pár perc gyakorlás után minimális biztonságot szereztünk az evezésben, már nem eshetünk a vízbe.
 
6. Biztonságosabb, mint amilyennek tűnik
A SUP deszka sokkal szélesebb, mint egy átlagos szörfdeszka, ennek köszönhetően sokkal stabilabb is, nagyobb biztonságérzetet nyújt. 3-5 perc alatt elsajátíthatóak az alapok, majd jöhet a jógázás.
 
- Nem szükséges különösebb felszerelés – az öltözéknél csak arra figyelj, hogy vizet bíró, kényelmes, sportos ruha, illetve fürdőruha legyen. Érdemes gyorsan száradó pl. lycra felsőt, board shortot húzni. Természetesen legyen nálad ivóvíz és törölköző is.
- Gondoskodj a napvédelemről, szemedet napszemüveggel védd, és a napszúrás elkerülésére sapka viselése is ajánlott.