Tánc, mint edzés?

Tánc, mint edzés?

A táncot sokan azért szeretik, mert nincsen edzés jellege, szórakoztató, ugyanakkor hasonló előnyöket kínál,mint a többi mozgásforma.

A táncra legtöbben hobbiként gondolnak, pedig élettani hatásait tekintve felérhet egy kardió
edzéssel. Amellett, hogy felszabadít és boldogsághormonokkal árasztja el a testet, alakformálónak
sem utolsó.
 
Egy edzésprogram sikeressége már sokszor a legelején, a választásnál eldől. Fontos, hogy olyan
mozgásformát válasszunk, amelyben örömünket leljük, ezért könnyen kitartunk mellette. A táncot
sokan azért szeretik, mert nincsen edzés jellege, szórakoztató, ugyanakkor hasonló előnyöket kínál,
mint a többi mozgásforma.
 
A tánc aerob típusú testmozgás, azaz javítja a keringést és a légzést, közben ugyanannyi kalóriát éget
el, mint a tempós gyaloglás, vagy a kerékpározás. Emellett feszesíti az izmokat, fejleszti az egyensúlyt
és javítja a tartást.
 
A tánc egyik legnagyobb előnye a változatosság. Ha szeretnéd rendszeresíteni az életedben a táncot,
érdemes megtalálni, melyik stílus áll hozzád a legközelebb. Ebben próbálunk segíteni néhány
példával.
 
Hastánc
A közhiedelemmel ellentétben a hastánc nemcsak a csábítás, hanem az alakformálás eszköze is lehet,
hiszen technikájából adódóan erősíti a hátizmokat – miközben csökkenti a hátfájdalmat -, a
hasizmokat, és segít az ideális derék-csípő arány elérésében. A hastánc egy kortalan mozgásforma,
kíméletes technikájának köszönhetően bárki nyugodt szívvel beiratkozhat egy kezdő tanfolyamra.
 
Salsa
A kis, és gyors lépések sorozatából álló tánc kitűnően formálja a lábakat, miközben a feszes tartásnak
köszönhetően a felsőtest izomzata is fejlődik. A latin tánc hívei esküsznek a salsára, amely felér egy
edzőtermi órával, és ismerkedésnek sem utolsó.
 
Hip hop
A jazz és az utcai stílusok fúziójából létrejött hip hop az egyszerűbb mozgáskombinációktól kezdve a
bonyolult fejenpörgésekig számos táncelemet tartalmaz, amelyek a lábujjaktól a fejbúbig szinte
minden testrészt igénybe vesznek. Mivel egy dinamikus táncról van szó, az órák felérnek egy kardio
edzéssel, ugyanakkor az izommunka sem marad el, az akrobatikus elemekről nem is beszélve.
Azonban fő a fokozatosság, már egy kezdő hip hop óra is garantált izomlázzal jár.
 
Társastánc
A társastánc több szempontból is jó választás, egyrészt jó közösségi program, másfelől karban tartja a
testet, ráadásul több stílus közül lehet választani. Akár gyorsabb, akár lassabb a mozgás, a pörgések
és forgások, valamint a hosszan kitartott feszes pózok fejlesztik az egyensúlyt, és javítják a tartást.
Mindezt kíméletesen, így idősebbek is belevághatnak párban, vagy akár pár nélkül is.
 
Ír sztepptánc
Az ír szteppben a főszerepet a kifejezetten gyors, pontosan időzített lépések kapják, amit forgások,
ugrások, láblendítések, prezícen és hirtelen megállított mozdulatok egészítenek ki. Elég csak egy
pillantást vetni a „kopogós” táncra, hogy kétségünk se legyen afelől, a sztepp kemény sport. Javítja az
állóképességet, az erőnlétet és erősíti a szívet.
 
Bhangra
Ezt az indiai néptáncot eredetileg aratáskor, illetve más fontos események alkalmával táncolták, ám
az évek múlásával a mozgásguruk rájöttek, hogy kalóriaégetésnek sem utolsó. A kezdő bhangra
táncos először a két alapmozdulatot tanulja meg, az egyik a vállakat és a hátizmokat erősítő,
vállrándításhoz hasonló karmozdulat, a másik térdhajlítások sorozata, amelyek a lábat és a törzset
feszesítik, illetve az egyensúlyt is fejlesztik.
 
A tánchoz nem kell különleges felszerelés. Egyes foglalkozásokhoz szükség lehet speciális
ruhadarabokra, de általában elég valamilyen kényelmes, a mozgást nem akadályozó öltözék. Fontos,
hogy a cipő jól illeszkedjen a lábra, belül párnázott talpa legyen és ne csússzon. Táncra fel!