Tánc, mint edzésforma

Tánc, mint edzésforma

Érdemes hát megismerni, melyek a mai kor legnépszerűbb alakformáló táncfajtái.

A táncot sokan azért szeretik, mert nincsen edzésjellege. Tánc közben erőre, mozgáskoordinációra és egyensúlyérzékre van szükség, ezért kiváló lehetőség a testtartás, valamint a stabilitás javítására. Másik előnye, hogy a súlyterheléses gyakorlatok erősítik a csípő és a láb csontjait, izmait. Érdemes hát megismerni, melyek a mai kor legnépszerűbb alakformáló táncfajtái.

Beautyrobic

A Beautyrobic óra jellegzetessége, hogy a testedzés egy 28-32 fokra felfűtött teremben, ionizált aromagőz és speciális zsírégető olaj felhasználásával történik, illetve a női energiák felszabadítására irányul. Az óra első felében a csípő, a derék, a hát és a fenék átmozgatása történik, különböző mozdulatok nagyszámú, de alacsony intenzitású ismétlésével. Ezután zsírégető, alakformáló és nyújtó gyakorlatok következnek, melyek a kar, a combok, a fenék és a has izmait célozzák.

Dance Aerobic

Különböző táncstílusokat - hip-hop, latin, jazz, disco - ötvöző aerobik alapú mozgásforma, ahol a dinamikus, változatos zenére kialakított koreográfia könnyen elsajátítható, így biztosítva az intenzitást és a magas fokú edzéshatást. Az órán résztvevők megtanulják a táncok alaplépéseit, jellemző mozdulatsorait, illetve megdolgoztatják legfőbb izomcsoportjaikat. A Dance Aerobic szálkásító, zsírégető hatása mellett fejleszti az állóképességet és a koordinációt.

Piloxing

A Piloxing edzésmódszer két, világszerte népszerű irányzat, a box és a pilates ötvözete, táncos elemekkel kiegészítve. Magában foglalja a boksz erejét, de a pilates révén kecsesség és nőiesség is jellemzi. Az órán a magas és alacsony intenzitású, ezen belül is a kardió és az erősítő gyakorlatok sorozataiból álló blokkok váltják egymást tervezett módon. A Piloxing órához hozzátartozik a pörgős, dinamikus zene és a súlyozott kesztyű, melyet a résztvevők viselnek.

Rúdtánc fitness

A Rúdtánc fitness táncos mozdulatokat ötvöz akrobatikus és erőelemekkel, a 21. százban terjedt el világszerte. A rúdtáncosok a forgásokat, különböző pózokat, illetve trükköket többnyire a függőleges rúdon hajtják végre, de a talajon is mutatnak be látványos lépés- és mozgáskombinációkat. A megtanult elemekből koreográfia épül fel, az órák fontos része a stretching a megfelelő hajlékonyság elérése érdekében. A Rúdtánc fejleszti a mozgáskoordinációt, a fizikai erőnlétet és állóképességet.

Zumba

A Zumba olyan Dél-Amerikából származó fitness program, mely az aerobic mozgásanyagát ötvözi elsősorban latin-amerikai táncokkal, (salsa, samba, reggaeton, bachata, merengue) de más népszerű táncok (hastánc, hip-hop, flamenco) is megtalálhatók az órán. A résztvevők pörgős zenére készült koreográfiákon keresztül elsajátítják a különböző táncok alaplépéseit, valamint átmozgatják a főbb izomcsoportjaikat. A Zumba fejleszti az állóképességet és hatékonyan formálja az alakot.

Cardiobalett

A Cardiobalett táncos mozgásforma, mely Magyarországon jött létre és koncepciójának lényeg, hogy a klasszikus balettet a fitness világával ötvözi. Az órán nagy mozgáskiterjedésű, hagyományos balett mozdulatok modern, pörgős zenére készült lendületes verziója jelenik meg. A változatos mozgás és lépés kombinációk balett rúd mellett, de szabadon is végezhetőek. A Cardiobalettet kifinomultság, precizitás, dinamizmus jellemzi, mely fejleszti a nőiességet és a mozgáskoordinációt.