TÁVOL-KELETI MOZGÁSFORMÁK TESTNEK ÉS LÉLEKNEK

TÁVOL-KELETI MOZGÁSFORMÁK TESTNEK ÉS LÉLEKNEK

Próbáld ki, és nemsokára nem is szeretnéd abbahagyni!

A TÁVOL-KELETI SPORTOK ÉS HARCMŰVÉSZETEK NEM VÉLETLENÜL TETTEK SZERT ILYEN
NÉPSZERŰSÉGRE NYUGATON IS. AMELLETT, HOGY A TESTET REMEKÜL ÁTMOZGATJÁK,
GYAKORLÁSUKKAL SOKKAL TELJESEBB ÉLETET ÉLHETÜNK, MIVEL SEGÍTENEK ELÉRNI AZ
OLYANNYIRA ÁHÍTOTT BELSŐ HARMÓNIÁT. 
 
Ráadásul az energiakeringést is figyelembe vevő mozgásformák remekül kiegészítik a kardió és
erősítő jellegű sportokat is. Próbáld ki, és nemsokára nem is szeretnéd abbahagyni!
 
CSIKUNG, A NÉGYES EGYSÉG
Ma a világ szinte minden pontján ismert a csikung gyakorlatok jótékony hatása. Sokféle válfaját vitték
el a kínai csikung mesterek a világ különböző pontjaira. A Kínában kialakult önfejlesztő módszer
lényege, hogy a testedben kiegyensúlyozott legyen az energiaáramlás. Ezt négy módszer együttesével
érheted el: a légzés, a mozdulatok, a testtartás és a tudat irányítása által. A csikungnak több irányzata
létezik, érdemes utánanézned, melyik állna közelebb hozzád. Az azonban mindegyikben közös, hogy
már a kezdő szint elsajátítása után érezni fogod a harmóniát, a belső megnyugvást. Eleinte érdemes
csoportban gyakorolnod, majd otthon is végezheted – időbeosztásodtól függően akár csak napi
negyedórában, vagy jóval hosszabban is.
 
TAJCSI, A BÉKÉS HARCMŰVÉSZET
A harcművészetek közé tartozó mozgásforma a tajcsi, de a hangsúly az önfejlesztésen, az egészség
megőrzésén van. A légzés, a mozgás és a koncentráció egységén alapul. Lelassított
küzdőmozdulatokat végzel, ám ellenfél nélkül. A mozgásra a folytonosság jellemző, mintha
átgördülnének egymásba az egyes mozdulatok. A Taiji erősíti a csontokat, edzi az inakat és izületeket,
serkenti a meridiánok működését és a vérkeringést. Jó hatással van a belső szervek működésére, az
idegrendszerre, fejleszti az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt, erősíti a gátizmokat. Mivel a
figyelem mindig a mozdulatokon kell legyen, kiváló agytorna és stresszoldó módszer is egyben.
Korhatárra való tekintet nélkül bárki végezheti. Érdemes minden nap gyakorolnod, jó idő esetén a
szabadban a leghatékonyabb. A közérzeted mellett az önbizalmad is javulni fog!
 
JÓGA, SZÁMTALAN IRÁNYZATTAL
A jógaórákat már talán be sem kell mutatnunk. Népszerűségüket annak is köszönhetik, hogy a
célodtól függően rengeteg változat közül válogathatsz. Mindegyiknek közös tulajdonsága, hogy a
hosszan kitartott mozdulatok, az ászanák közben megtanulsz befelé figyelni, elvonatkoztatni a
külvilágtól. Jobb viszonyba kerülsz a saját testeddel, még akkor is, ha egyáltalán nem vagy hajlékony!
A belső szerveid működése javul, csökken a vérnyomásod, javul a testtudatod és a jóga a hormonális
rendszeredre is kedvező hatású. Akik rendszeresen jógáznak, fiatalabbnak érzik magukat, és belső
nyugalom járja át a lelküket.
 
DO-IN, MASSZÁZS ÉS MOZGÁS EGYBEN
Összhangban a természettel – akár ez is lehetne a  do-in  mottója, hiszen ez a mozgásforma azokat a
tevékenységeket utánozza, melyeket a természeti népek végeztek. Nem kapkodták el a reggeli
felkelést, szép sorban haladva feltöltötték energiával a testüket. A do-in gyakorlatai részben
önmasszázsból, részben légzőgyakorlatokból, és meghatározott mozdulatokból állnak. Lépésről
lépésre haladsz az egyes testrészeket érintve, könnyen követhető elemekkel. Az akupresszúrához
hasonló hatás is érvényesül a speciális gyakorlatok során. A koncentráció segít abban, hogy ne a
mindennapi gondok és feladatok járjanak a fejedben. Érdemes egy csoportos oktatáson részt venned,
de a továbbiakban is járhatsz közös gyakorlásra, így szórakoztatóbb, mintha otthon egyedül
gyakorolnál.