Te tudod mi az a Napüdvözlet?

Te tudod mi az a Napüdvözlet?

A Szúrja Namászkár előnyei

A Szúrja Namászkár, vagyis a Napüdvözlet a legismertebb gyakorlatsor a jógában, amit apró különbségekkel szinte minden jógatradíció tanít. A szanszkrit nyelvben a Szúrja szó Napot (mint égitest), a Namászkár szó pedig üdvözlést jelent. A Szúrja Namászkárt általában a gyakorlás elején végezd, mivel egy olyan tradicionális gyakorlatsor, amely a jógázót felkészíti az ászanák (jógapózok) gyakorlására.

A Napüdvözlet azonban már önmagában is egy kerek egész, ezért önállóan, más gyakorlatok nélkül is végezheted, hiszen így is megszámlálhatatlan pozitív hatással bír. A legjobb kora reggel (a felkelő Nappal) gyakorolni, de este is végezheted, csak kevesebbet és lassabban.

Jótékony hatásai megmutatkoznak a napi gyakorlás által: rugalmassá teszi a gerincet és az ízületeket, a mozdulat és légzés összhangja által erőteljes tisztító hatása van a légzőrendszerre és az egész testre. A folyamatos mozdulat hatására felgyorsul a prána (életerő) áramlása, ezáltal megszünteti az energiablokkokat.

Végrehajtás

A mozdulatok napi rendszeres gyakorlása által jelentős eredményeket érhetsz el a fizikai test szintjén is. Először gyakorolhatod a testtartásokat külön-külön, amíg elsajátítod azokat. Végezheted az egyes mozdulatokat hosszan kitartva vagy lassan, de folyamatosan, illetve dinamikusan. A leghasznosabb kényelmesen, a légzés ütemére mozogva gyakorolni, mozgásos meditációként. Összekötheted vizualizációs technikákkal, mantrákkal, a csakrák energetizálásával és egyéb mentális gyakorlatokkal, így további speciális hatások is elérhetőek.

Nem javallott

Bizonyos állapotok nem kedveznek a gyakorlásnak, úgy mint a migrén, menstruáció, magas vérnyomás, terhesség első 3 hónapja, és szülés utáni 30 nap. Gerincbántalmaknál fokozott óvatossággal, és odafigyeléssel végezzük. Különböző sérvek esetén sem javallott.