Válaszd a lépcsőt!

Válaszd a lépcsőt!

Amellett, hogy remek zsírégető, számos betegség megelőzésében is segít.

Ha a Kung Fu Pandához hasonlóan Neked is legfőbb ellenséged a lépcső, ideje megbarátkoznod
vele. 
 
Hatékony zsírégető
A lépcsőzés az egyik leghatékonyabb és ezzel együtt az egyik legkeményebb kardiómozgás is. Úgy
égeti testünk legkényesebb területeiről a zsírt, mintha legalábbis egy vaskohó fűtene belülről. Ami a
hátránya (brutálisan fárasztó), az az előnye is: már akár egy tízperces edzés is több száz kalóriát éget
el. A legújabb kutatások szerint háromszor több zsírt égetsz el lépcsőzéssel, mint futással, hétszer
többet, mint liftezéssel és kilencszer többet, mintha csak egy helyben ülnél. Már ezért megéri
a lépcsőt választani!
 
Formálja az idomokat
Bár a lépcsőzés aerob típusú mozgásforma, azért alakformáló hatásairól se feledkezzünk meg. A
comb és a popsi izmait szuperül megdolgoztatja. Mivel általában ez a két terület sokak számára a
legproblémásabb, egy-egy lépcsőzőedzés telitalálat lehet. Leszedi a felesleges zsírt, formálja,
izmosabbá, tónusosabbá varázsolja a comb- és farizmokat.
 
Erősíti a lábizmokat
A lépcsőzés persze nem csak a popsi és comb izmait veszi kezelésbe, de szuper lábizmokra is szert
tehet igen rövid idő alatt az, aki rendszeresen szedi a fokokat. Mivel leginkább a láb izomzatát veszi
igénybe, ráadásul az egyensúlyra is nagy szükség van a mozgástevékenység során, a vádli izmait is
alaposan megdolgoztatja.
 
Fejleszti az állóképességet 
A lépcsőzést valamilyen szinten akár saját testsúlyos edzésként is felfoghatjuk. Ahhoz ugyanis, hogy a
mozdulatsor létrejöjjön, minden lépcsőfokra fel kell emelnünk a saját testünket. Ez komoly
izomkoordinációt igényel, az intenzív mozgás során pedig fokozza az állóképességet, erősíti a szívet
és a tüdőt. Kardiós mozgásformaként felpörgeti a pulzust – a kutatások szerint olyan mértékben,
hogy már napi 15 perc lépcsőzés is 3 évvel fiatalabbá tesz!
 
Megóv a betegségektől
A rendszeres lépcsőzés akár 30%-kal is csökkentheti a diabétesz, az időskori elbutulás (demencia),
valamint a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát.
 
Egy, a Harvardon készített felmérés szerint azok, akik naponta 3-5 emeletet lépcsőznek, akár 29%-kal
csökkenthetik a stroke valószínűségét. 
 
Nők számára különösen ajánlott a rendszeres lépcsőzés. A menopauza környékén ugyanis vészesen
megnő a magas vérnyomás és a csontritkulás kialakulásának kockázata. Mindezek megelőzéséért
sokat tehetünk rendszeres mozgással, a nagy intenzitású rezisztencia edzések, mint például a
lépcsőzés hatékony lehet megelőzésként, és később a tünetek enyhítésére is.
 
Csökkenti a várható súlyfelesleg kialakulását
A középkorúaknál gyakran előforduló súlytöbblet valószínűségét akár 58%-kal is csökkentheted, ha
napi +2 percet áldozol a lépcsőzésre – legalábbis a Harvard orvosi kutatókból álló csoportja szerint.
 
Időt spórol
Egy átfogó kutatás szerint napi 15 percet spórolhatsz azon, ha az irodán belül nem várakozol a liftre,
hanem egyből a lépcső felé veszed az irányt. Ki gondolta volna!