„A vízindex megmutatja, hogy hány liter víz szükséges ahhoz, hogy az adott termék elkészülhessen”

„A vízindex megmutatja, hogy hány liter víz szükséges ahhoz, hogy az adott termék elkészülhessen”

Erre hívja fel a figyelmet a Red Bull Basement magyar csapata

Fotók: Bertalan Ádám
 
Ősszel indult a jelentkezés az immáron 3. alkalommal megrendezett Red Bull Basement University ötletbörzéjére. A Red Bull globális programja olyan diákok jelentkezését várja (a világ minden pontjáról), akik hisznek a technológia jó ügyekre való felhasználásában, az innovatív ötletekben, a haladásban, akinek van ötlete arra, hogyan lehet a technológia felhasználásával a diákéletet jobbá tenni.
 
 
A Red Bull Basement University elsősorban kreatív hallgatókat keres – legyenek ők akár alkotók, hackerek, kódolók, fejlesztők, tervezők vagy mérnökök. A beküldött jelentkezések közül a Red Bull Basement University minden országból választ egy-egy nyertest, akik ezután egy többhetes fejlesztési periódus keretében dolgozhatják ki a projektjüket.
 
Idén Magyarországot az IWI projektje, vagyis Guthy Máté és Popovics Kinga képviselik, akik a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói. Projektjük fókuszában a vízfogyasztás áll, tervük, hogy minden termékre kerüljön egy vízindex, amely megmutatja, hogy hány liter víz szükséges ahhoz, hogy az adott termék elkészülhessen. Úgy, ahogy például egy elektronikai eszköznél jelzik, hogy melyik energiaosztályba sorolhatók. Ebből a vízindexből számították ki azt, hogy egy hamburger elfogyasztása során közel 4000 liter vizet „rágunk meg” képletesen. Az ötlet egyébként egy vízmegtakarító/vízfogyasztást limitáló terv részeként kezdett kibontakozni, ebből született meg végül a mostani projekt – aminek munkálatait Fekets György informatikus és Posta Donát business szakember is segítik.
 
A csapat témája nem véletlenül épül a környezettudatosság köré, hiszen napjainkban az egyik legfontosabb ügy a környezetünk védelme, a tudatos vásárlás és fogyasztás, természetünk megóvása. Popovics Kinga a következőket mondta a projektről: „Ez egy hosszú távú célt szolgáló projekt, de nem csak az egyetemisták figyelmét szeretnénk felhívni erre a problémára.” Az IWI projektje elsősorban az élelmiszeripari cikkekre fókuszálna, de ha beválik a rendszer, kiterjesztenék több olyan iparágra is, ahol tetemes a vízfogyasztás.
 
„Nagyon örültem, hogy a környezettudatosság és a tudatosságra nevelés is fontos missziója a győztes projektben résztvevő egyetemistáknak. A cél, hogy egy olyan applikációt hozzanak létre, ami információt ad, de utána a döntés már a mi kezünkben van: vizet spórolunk, máshogy élünk, változtatunk a szokásainkon. Ez a csapat nemcsak felismerte, hogy világméretű probléma a tiszta ivóvíz hiánya, igyekszik is tenni ellene úgy, hogy az a következő generációk életét is befolyásolhatja” – hangsúlyozta a Red Bull Basement magyarországi fordulójának zsűritagja, Tomán Szabina vállalkozó.
 
Mindenképpen üdvözlendő, hogy ilyen innovatív, előremutató ötletek lapulnak hazánk kreatív diákjainak gondolatai közt, hiszen ők a jövő nemzedéke, akik a legtöbbet tehetnek bolygónk és környezetünk, életterünk tisztaságáért. Hajrá IWI projekt! (x)