Megérkezett a YEWO új dala, az új nagylemezről, Vangelis emlékére!

Megérkezett a YEWO új dala, az új nagylemezről, Vangelis emlékére!

Itt pedig a zenekar kommentálja:
A The Four Horsemen az első cover amit a YEWO felvett. Az eredetileg 1972-ben megjelent Aphrodite’s Child dal már a legelső koncertjeink óta a setlistünk része, úgyhogy a koncertjáró közönség már többször is találkozhatott vele. Imádjuk játszani, és mivel a magyar közönség annyira nem ismeri a nótát, ezért úgy döntöttük felvesszük és kiadjuk, hogy egy kicsit nagyobb reflektorfény vetüljön rá. Ebben a döntésben nem kis szerepe volt annak, hogy egyrészt tavaly volt az eredeti megjelenés 50. évfordulója, plusz a szerző, Vangelis, tavaly májusban hunyt el. Ezért a mi felvételünket elsosorban az ő emlékének ajánljuk!

Ritka egyébként, hogy a zenekar Covereket játsszon, általában a saját dalainkra koncentrálunk, de a “The Four Horsemen” és főleg az album, amin megtalálható a “666” különleges helyet foglal el a szívünkben! Az Aphrodite’s Child zenekar a szerelem nyarán, 1967-ben kezdte el pályafutását, és a kornak megfelelő pszichedelikus pop-ot játszottak, foként szerelmes hippi dalokat írtak. Két hatalmas zenei legendát is a tagjaik között tudhattak: Demis Russos-t, és Vangelis-t. Egészen furcsa, szinte sorsszerű, hogy a harmadik, és utólagosan leghíresebb lemezünk teljesen nélkülözi a korábbi munkásságuk pop elemeit, és egy experimentális eklektikus élményt nyújtó munkát hoztak össze. És a legdurvább része az, hogy mire a lemez megjelenhetett, addigra a zenekar megszűnt létezni. Mintha csak azért álltak volna össze, hogy ez az anyag valahogy felszínre kerülhessen.

A “666” egy konceptalbum, mely a Biblia “Jelenések könyvé”-t dolgozza fel. A történet szerint egy cirkuszi társulat eljátssza egy előadás keretében az apokalipszis történetét, míg lassan a sátoron kívül megtörténik a valódi apokalipszis. A “The Four Horsemen” a történet kezdeti stádiumaiban játszódik, amikor is a láthatáron feltunik a címszereplő Apokalipszis Négy Lovasa. A szövegíró Costas Ferris szinte egyenesen emeli át a dalszöveget a Jelenések könyve 6. fejezetébol. A zenének van egy túlvilági csengése, és Demis Russos sajátos hangja csak erosíti ezt az érzetet. A refrén pedig a maga egyszerű három akkordjával és groove-os lüktetésével minden alkalommal extázist teremt a koncerteken.

A mi verziónk felvételéhez elengedhetetlennek tartottuk, hogy meglegyen ez az igazi “élő” érzet és lendület, ezért aztán rendhagyó módon a zenei alapot ezúttal egyben vettük fel a Sounday stúdióban Vastag Gábor “Vasti” producer segítségével, és természetesen jelen volt állandó producerünk és partnerünk Tóth Peti is a Nortyx Stúdióból, aki ezúttal a videó anyag rögzítéséért felelt. Mindemellett besegített nekünk kongán Oláh Antal “Anti”, és billentyun Frank Tamás “Toma” (4Bards) is. És ami a legfontosabb, hogy ez a bemutatkozó megjelenése az új dobosunknak Czimerman Csaba “Czimi”-nek (Hutchky & Stars, ex-Punnany Massif), aki tavasszal csatlakozott hozzánk állandó tagként.



A dal egyfajta választóvonal az elozo lemez, és a nemsokára megjeleno új albumunk között. A “The Four Horsemen” már a zenekar megalakulásakor is jelen volt, és elorevetíti merrefele fordul és halad tovább a YEWO, mint folyamatosan fejlodo és átalakuló zenei kollektíva. Hamarosan újra jelentkezünk további új dalokkal.

 

 

A cikk megjelenését a Nemzeti Kulturális Alap támogatta.